Lectoescriptura

 

Material de suport per a la dislèxia (en castellà)

Materials de la web Material didàctico en PDF per treballar i estimular la lateralitat i altres de nens amb dislèxia.

Fes clic per descarregar tot el material.

 

10 Recursos digitals per treballar amb nens dislèxics a l’aula

Article de la revista digital Aula Planeta on s’ofereixen 10 recursos digitals amb els seus enllaços web per intervenir amb nens dislèxics a l’aula. Pots anar a l’enllaç clicant sobre la imatge.

 

Article “Com detectar i actuar amb la dislèxia en nens/es”

Article molt senzill, visual i interessant que dóna idees molt bàsiques per poder detectar i intervenir amb els nens/es amb dislèxia. Clica a sobre la imatge per anar a l’article.

 

Como pez en el árbol. Una novel·la sobre la dislexia.

Novel·la recomanada a partir de 12 anys (10 anys acompanyat d’un adult). Novel·la que :

Inclou vivències i pràctiques per nois i noies. Permet comprendre les conductes dels nois/es amb dislèxia des de un enfoc global i emocional. Transmet un missatge amb positivisme i esperança. Eina para conscienciar al professorat sobre en què consisteixen les dificultats dels nois/es dislèxics.

Pots llegir més clicant a sobre la imatge.

 

Activitats lectura i escriptura.

Blog de l’escola Son Rullan. S’hi poden trobar activitats per inciar-se en la lectoescriptura com fitxes per aprendre les lletres, mètode per millorar la velocitat lectora o el treball de síl·labes travades entre altres.

 

Orientacions per dislèxia d’alumnat de la Unitat d’audició i llenguatge de la Universitat Internacional de Catalunya

Pàgina web elaborada per 5 alumnes de la UIC, cursant l’últim curs d’Eduació Infantil i fent la menció d’Audició i Llenguatge (MALL).En l’assignatura Psicopatología d’Audició i del Llenguatge amb Carmen Viejo que ha estat la impulsora d’aquest treball.
Han fet un treball sobre els diferents trastorns del llenguatge i hem elaborat aquesta pàgina web perquè estigui a l’abast de tothom i sigui una eina útil pels professionals i estudiant d’educació.

Pinteresc. Activitats Idees i activitats que “s’escapen” de la típica fitxa tradicional per a la iniciació en la lectoescriptura dels més petits i també de la seva consolidació posterior.

Pinteresc. Activitats  Idees i activitats que “s’escapen” de la típica fitxa tradicional per a la iniciació en la lectoescriptura dels més petits i també de la seva consolidació posterior.

 

 

 

Clic i Dic. Seqüències de lectura

En aquest web s’hi poden trobar seqüències de lectura on line per treballar aspectes com Vocals, Consonants, Formes i construccions gramaticals, Signes de puntuació, Vocabulari dels contes “Els Murris” i Discriminació auditiva i memòria visual. Tot es pot fer on line amb material audiovisual.

 

 

Materials per ensenyar a llegir. WEB EPLION.

Web feta per mestres i professorat on es pengen materials per ensenyar a llegir. S’hi poden trobar Abecedaris i lletres i Fitxes de síl·labes i vocabulari.

 

 

 

Mètode multisensorial per l’alumnat amb dificultats de llenguatge escrit.

Material basat en el Mètode Multisensorial de S. Orton i A. Guilligam. Aquesta presentació dóna propostes de com treballar a l’aula les dificultats de llenguatge escrit des del mètode multisensorial.

 

 

La dislexia.net

Pàgina web on es pot trobar informació sobre com detectar dislèxia, treball d’intervencio per nens dislèxics, treball de prevenció i activitats pràctiques per treballar la consciència fonològica.

 

 

 

Associació catalana de la dislèxia

Pàgina web de l’associació catalana de la dilèxia on s’hi poden trobar explicacions de què és la dislèxia, com fer-ne una detecció precoç i orientacions per la intervenció.

 

Avesedari. Mètode Glifing

Associació especialitzada amb els trastorns d’aprenentatge que ha editat el Mètode Glifing on s’entrena la lectura amb el joc d’en Glif! Un mètode desenvolupat per especialistes que entrena sistemàticament les habilitats lectores dels nens i nenes amb dificultats de lectura d’una manera lúdica. Pots entrar a la web de l’associació si fas clic sobre d’aquesta imatge.

Mètode per millorar la velocitat lectora.

Mètode que pretén contribuir en la millora i consolidació

de l’aprenentatge de la lectura en els nens/nes. L’objectiu principal és treballar per tal de que els alumnes adquireixin tècniques per desxifrar les lletres, síl·labes iparaules i així mecanitzar i millorar la seva velocitat lectora.

 

 

 

 

Protocol de detecció i actuació en la dislèxia en educació secundaria. Guia Departament d’Ensenyament.

Protocol el·laborat pel col·legi de Logopedes i editat pel Departament d’ensenyament on es donen pautes d’intervenció per l’alumnat amb dislèxia a la secundària.

 

 

Protocol de detecció i orientació en la dislèxia (Etapa infantil)

Protocol adreçat a mestres que treballen a l’eatapa d’Educació Infantil. Té com a objectiu poder observar i detectar precoçment els nens que presenten dificultats en l’aprenentatge de la llengua escrita de cara a poder intervenir-hi també al més aviat possible tant per redreçar l’aprenentatge com per oferir els suports necessaris per assegurar el seu progrés tant acadèmic com emocional.

 

Protocol de detecció i orientació en la dislèxia (Primària cicle inicial)

Protocol adreçat a mestres que treballen al Cicle inicial de Primària. Té com a objectiu poder observar i detectar precoçment els nens que presenten dificultats en l’aprenentatge de la llengua escrita de cara a poder intervenir-hi també al més aviat possible tant per redreçar l’aprenentatge com per oferir els suports necessaris per assegurar el seu progrés tant acadèmic com emocional.

 

Protocol de detecció i orientació en la dislèxia (Primària cicle mitjà)

Protocol adreçat a mestres que treballen al Cicle Mitjà de Primària. Té com a objectiu poder observar i detectar precoçment els nens que presenten dificultats en l’aprenentatge de la llengua escrita i oferir els suports necessaris per assegurar el seu progrés tant acadèmic com emocional.

 

Protocol de detecció i orientació en la dislèxia (Primària cicle superior)

Protocol adreçat a mestres que treballen al cicle superior de Primària. Té com a objectiu poder observar i detectar precoçment els nens que presenten dificultats en l’aprenentatge de la llengua escrita i oferir els suports necessaris per assegurar el seu progrés tant acadèmic com emocional.