Seminari biblioteques escolars

Seminari de les biblioteques escolars de l’Hospitalet

Aquest seminari pretén reflexionar i compartir activitats i propostes sobre la biblioteca de l’escola i de l’institut, sobre les activitats que es fan a la biblioteca i les propostes que surten de la biblioteca cap a l’escola.

Aquest curs 2020-2021 s’ha iniciat amb algunes incerteses i en molts casos la biblioteca s’ha reconvertit en aula per atendre algun grup del centre. Això ens ha de fer reflexionar i revisar quins usos donem a la biblioteca escolar i quines actuacions podem desenvolupar en aquest moment de pandèmia.

Així doncs durant aquest curs treballarem sobre aquells recursos que ens permeten tenir la biblioteca viva i accessible a la comunitat educativa. Desde què podem fer per a reobrir-la, com podem gestionar el fons que tenim a la BE i com a través del bloc o el web del centre podem apropar recursos i literatura als alumnes, al professorat… donant empenta a la BE digital.

Seguirem tenint espai al seminari per a presentar i compartir activitats que es realitzen des de les BE de la ciutat.

Durant aquest curs 2019-20 a més de treballar temes de suport a la biblioteca com:

• La presentació de llibres, recomanacions, fons de la biblioteca: guies de lectura, visites a llibreries i biblioteques públiques.
  • Presentació d’activitats i recursos per a la dinamització de la lectura. Temps de lectura, biblioteques d’aula.

Tenim previst reflexionar sobre el què i el com dels Clubs de lectura i les tertúlies literàries.

3a Sessió 25/02/2020. Xerrada dels Clubs de lectura i visita a la llibreria Al·lots.

En aquesta tercera sessió vam visitar la llibreria Al·lots, especialitzada en literatura infantil i juvenil.

La Paula Jarrín, la seva fundadora, ens va fer una xerrada sobre els clubs de lectura. Primer ens va recomanar una sèrie de llibres de capçalera per a dinamitzar-los. Hi havia llibres per a treballar amb alumnat de totes les franges d’edat (per a infants d’Escola Bressol i infantil, per a primària i per a secundària).

També ens va mostrar quines van ser les seves eleccions literàries per als club de lectura que ella dinamitza. Amb encant, ens va endinsar en la història de cada conte, llibre, àlbum il·lustrat… També ens va explicar les propostes didàctiques i materials que va triar per acompanyar cada llibre.

Ens vam endur moltes idees que de ben segur podrem adaptar als nostres centres. En acabat, alguns vam aprofitar la visita per fer algunes compres per a les nostres biblioteques escolars.

2a Sessió 19/11/2019 Visitem la biblioteca de l’institut Jaume Botey

Hem anat a l’institut Jaume Botey. Els responsables de la biblioteca, la Pilar i el Manel ens han explicat totes les activitats que fan i tot el que volen continuar fent.

Acaben d’iniciar el seu 1r Club de lectura Enllaç

1a Sessió 22/10/2019 Parlem de llibres

Guies de lectura (BDR)

Ha arribat la tardor…

Guia de lectura creada per la Biblioteca Joan Oliva i Milà de Vilanova i la Geltrú amb diversos recursos recomanats sobre la tardor. Conté tres seccions: principal, adults i infantil i juvenil (setembre 2019)

El Garbell 17

Dissetè número del butlletí editat pel Seminari de Bibliografia Infantil i Juvenil de Rosa Sensat amb una tria de novetats que pel seu interès i per la seva qualitat poden formar part de la biblioteca escolar. A més conté una llista de llibres recomanats per a les vacances (juny 2019).

Ens recomanem

Què em contes, Caputxeta?

Col·lecció  Sóc el desert

La Terra explicada a petits i grans

Contes per ser lliures

L’aprenent de bruixot i Els Invisibles al rescat