NanoKit

2017-03-15-15-11-07

El NanoKit s’ha concebut per crear un material experimental didàctic sobre l’àrea emergent de la nanociència i nanotecnologia. El jovent ha d’estar preparat per entendre i gestionar una àrea de la ciència amb un gran potencial per canviar el seu dia a dia.

L’experiència combina una metodologia experimental, per a què els alumnes provin en primera persona, i una plataforma en línia, per a què aprofundeixin en les bases teòriques i descobreixin investigacions relacionades d’actualitat.

Es tracta d’una proposta interdisciplinària que engloba temàtica pròpia de la ciència més teòrica i la recerca bàsica (per exemple, amb l’experiment de les propietats conductores del grafè) amb d’altres amb una aplicació tecnològica directa (el disseny d’un sensor piezoelèctric). La ‘nano’ és un camp de la ciència en el qual hi treballen tant investigadors especialitzats en ciència fonamental i teorització matemàtica com enginyers i tècnics que centren els seus esforços en el disseny de noves aplicacions.

Aquesta visió d’interconnexió i complementarietat entre disciplines, molt en línia amb el concepte d’educació STEM, és una de les idees que transmet el NanoKit als alumnes. També se’ls transmet la idea que la nanociència i la nanotecnologia és un camp d’estudi al qual es pot accedir des de moltes vessants i molts àmbits.

Fitxes del professorat (1)

Fitxes del professorat (2)

Fitxes dels alumnes

Si la descàrrega no funciona, possiblement les fitxes estan en procés d’actualització. Cliqueu en el següent enllaç per descarregar-les directament de la web NanoEduca.

Un cop finalitzat el període de préstec cal fer el següent qüestionari de valoració

2017-03-15-15-11-16 2017-03-15-15-11-25