Tardor de creació de continguts digitals

La manera com ensenyem als alumnes ha d’ajustar-se a les noves formes d’aprendre i a les noves demandes socials.

Els i les alumnes, com a futurs membres d’una societat immersa en un context tecnològic que avança a ritme accelerat, necessita desenvolupar unes competències clau per poder participar de la societat actual, entre les quals es troba la competència digital.

Els i les docents necessiten també tenir a l’abast les eines i la formació que garanteixin una competència digital docent  adequada per a poder atendre les necessitats del seu alumnat. La formació del professorat en competència digital docent és una necessitat a la qual cal donar resposta des de l’administració educativa. En aquesta línia, el Departament d’Educació ofereix diferents tallers i Work Cafes durant aquest mes de novembre, oberts a tots els docents:

PC Desendollat i Scratch

El pròxim 16 de novembre, de 17.30 a les 19h, tindrà lloc el primer taller en línia del curs, de PC Desendollat i Scratch.

Sala PC Desendollat

17.30-18.15h “Missió de rescat”: Experiències didàctiques i taller pràctic, a càrrec d’Anna Matamala i Oscar de Paula (Escoles FEDAC).

18.15-18.45h “Desendolla’t per codificar”. Vanesa Muñoz (Escola Estel).

18.45-19h Lliurament de reptes de PC Desendollat

Sala Scratch

• 17.30-18.15h Taula Rodona “3-2-1… Scratch!” a càrrec de Mireia Alba (Escola Mossèn Albert Vives), Cèlia Ganga (Escola Riera de Ribes) i Sergi Moncusí (Escola Saavedra).
  • 18.15-18.45h Com fer-se un compte docent de Scratch? Presentació de les potencialitats de les extensions, a càrrec d’Hugo Cardillo (Escola La Parellada) i Andrés Garcia (Col·legi la Mercè).
  • 18.45-19h Lliurament d’un repte relacionat amb les extensions de Scratch.

Podeu formalitzar la vostra inscripció, en el següent formulari.

Micro:bit

Tallers pràctics per generar contingut digital relacionat amb diferents àmbits curriculars.

Sala Micro:bit

17.30-19:00 “Creació de reptes