Oberta la inscripció al Robocat 2022

L’associació El Racó dels Robotaires us convida a participar a la ROBOCAT 2022, la sisena edició del Campionat de Robòtica de Catalunya, que s’ambienta en la temàtica dels Castellers. Podeu visualizar el vídeo del repte a través del següent enllaç.

La missió de la ROBOCAT és impulsar un campionat de robòtica de programari i muntatge lliures, assequible, sostenible i de difusió del patrimoni cultural, natural i artístic de Catalunya, amb l’objectiu de desvetllar i ampliar l’interès i les vocacions científiques, tecnològiques, en enginyeria i matemàtiques en joves i adults.

1. Programes de foment de les vocacions STEM

La ROBOCAT 2022 comptarà amb dos programes específics de beques atorgades a escoles, instituts, entitats, empreses i institucions que vulguin participar en el Campionat de Robòtica de Catalunya:

• Noies ROBOCAT: persegueix l’objectiu de fomentar les vocacions STEM entre les nenes i noies de fins a 18 anys.
  • ROBOCAT Inclusiva: té la vocació de fomentar les vocacions STEM entre l’alumnat de centres educatius de màxima complexitat, centres educatius de complexitat alta, centres educatius ubicats en zones escolars rurals, entitats socials, i persones vulnerables i amb risc d’exclusió social.

La sol·licitud es podrà realitzar entre el 10 de juny i el 10 d’octubre de 2021 a través del mateix formulari d’inscripcions a la ROBOCAT 2022.

2. Sessió informativa de la ROBOCAT 2022

La sessió informativa de la ROBOCAT 2022 es celebrarà el dimecres 8 de setembre a les 18 hores. Les inscripcions estaran obertes entre el 10 de juny i el 7 de setembre de 2021 a través del següent enllaç. Us aconsellem assistir en aquesta reunió per a la resolució dels dubtes que pugueu tenir en relació amb el repte de la ROBOCAT 2022. La sessió s’enregistrarà i estarà disponible al canal de youtube de la ROBOCAT.

L’activitat està dirigida a mestres, professors, professionals del sector educatiu i particulars que tinguin interès en participar en la 6a edició del Campionat de Robòtica de Catalunya.

3. Tornejos de la ROBOCAT 2022

La ROBOCAT 2022 comptarà amb quatre fases territorials i una Gran Final, en la què hi participaran els equips millor classificats en les fases territorials. No es descarta l’obertura de noves fases territorials en els propers mesos.

Les fases territorials de la 6a edició del Campionat de Robòtica de Catalunya són:

• ROBOCAT Mataró 2022: divendres 29 d’abril de 2022 al TecnoCampus Mataró. Coorganitza: Xnergic i TecnoCampus Mataró.
  • ROBOCAT Girona 2022: dissabte 30 d’abril de 2022 a l’Escola FEDAC Sant Narcís. Coorganitza: Escola FEDAC Sant Narcís.
  • ROBOCAT Barcelona 2022: dissabte 7 de maig de 2022 a l’Escola Daina-Isard. Coorganitza: Escola Daina-Isard.
  • ROBOCAT Terres de l’Ebre 2022: diumenge 8 de maig de 2022 a l’Escola Mestre Josep Roncero i Pallarès. Coorganitza: Escola Mestre Josep Roncero i Pallarès, i Iosferic.

La Gran Final es celebrarà el dissabte 14 de maig de 2022 a l’Escola Els Estanys de Platja d’Aro. Coorganitza: Escola Els Estanys.

4. Període d’inscripcions a la ROBOCAT 2022

Les inscripcions a la ROBOCAT 2022 estaran obertes del dia 10 de juny de 2021 al 13 de febrer de 2022. Us podeu inscriure a través del següent enllaç.

5. Taulell de joc i cubs ROBOCAT 2022

Teniu l’opció de construir el taulell de joc pel vostre compte seguint les indicacions de la normativa (veureu que és molt fàcil) o adquirir-lo a través de la botiga virtual de Make&Learn (estarà disponible en els propers dies). Els 20 cubs necessaris per aquesta edició també els podreu trobar a través del següent enllaç.

Trobareu tota la informació a la pàgina web robocat.cat i en els següents tres documents: basesnormativa i plànols.