Formació “Acollida i acompanyament de l’alumnat migrant i refugiat”

Us convidem a participar i inscriure-us en l’activitat formativa “Acollida i acompanyament de l’alumnat migrant i refugiat”, a càrrec de Nadia Ghulam, que tindrà lloc el proper dijous 29 de febrer, dimarts 12 de març i  dimarts 2 d’abril de 17.20 h a 19.30 h.

Us hi podreu inscriure entrant en aquest enllaç. Codi de l’activitat 9001140555.Certificació 15 hores de formació.

Us concretem els objectius de cada sessió.

Sessió 1 – Primera fase de l’acollida: càrregues emocionals i processos de dol.

• Comprendre les repercussions dels desplaçaments forçats i els principals entrebancs que les persones migrades i refugiades es troben en el país d’acollida.
    • Entendre els processos de dol que travessen aquestes persones.
    • Compartir estratègies per generar entorns educatius acollidors.

Sessió 2 – Comprendre l’Islam. Introducció a la diversitat islàmica, creences i pràctiques

• Proporcionar coneixements bàsics sobre la religió islàmica per fomentar el diàleg i la comprensió intercultural.
    • Prevenir la discriminació cap a la població migrant d’origen àrab.

Sessió 3: La segona fase de l’acollida: atenció a les necessitats i les pors dels infants refugiats i migrants.

• Comprendre la transició de la primera a la segona fase d’acollida. Quins canvis es poden esperar i per què és crucial una atenció continuada.
    • Com realitzar una avaluació completa de les necessitats en aquesta fase. Quines són les àrees clau a considerar (salut, educació, habitatge, suport emocional, etc.).