
El Departament d’Educació i Formació Professional convida tots els centres públics i concertats de primària i secundària a participar en els XII Jocs Florals Escolars de Catalunya 2025. Aquesta iniciativa té com a objectiu promoure la creativitat i l’expressió escrita de l’alumnat a través de la literatura.
Els Jocs es desenvolupen en tres fases:
🔹 1a fase: Selecció territorial
Selecció dels treballs dels diferents Serveis Educatius.
Cada centre participant haurà de triar un text per a cada categoria en la que estigui inscrit entre els treballs presentats per l’alumnat i s’enviaran, abans del dia 26 d’abril, als Serveis Educatius (CRP) de zona en format digital (crp-hospitalet@xtec.cat)
(Els treballs, que aniran sense el nom de l’alumne/a ni del centre, hauran d’estar identificats amb títol i, a dalt a la dreta la categoria i el pseudònim. Consulteu com ha de ser la presentació dels treballs a les bases. També caldrà que ompliu un formulari d’inscripció per a cadascun d’ells des de l’adreça següent: Formulari)
Un jurat format per docents, representants dels Serveis Educatius i personalitats del món literari seleccionarà un treball per categoria, que es farà arribar als Serveis Territorials abans del 6 de maig.
🔹 2a fase: Final territorial
Els treballs seleccionats en la primera fase competiran en una nova selecció. Els centres participants finalistes estan convidats a la final territorial, que tindrà lloc el 27 de maig a la Casa del Mar de Barcelona (Districte de Sants-Montjuïc).
🔹 3a fase: Final de Catalunya
Els treballs finalistes de cada territori es disputaran la final dels XII Jocs Florals Escolars de Catalunya, que se celebrarà el dissabte 14 de juny de 2025 a l’INEFC de Barcelona. Els treballs guardonats es publicaran a la pàgina web oficial dels Jocs Florals.
Animeu-vos a participar!


