X Jocs Florals Escolars de Catalunya

El Departament d’Educació convoca els X Jocs Florals Escolars de Catalunya amb l’objectiu de promoure l’escriptura tant en prosa com en poesia en infants i joves de sis a divuit anys. Us adjuntem les bases. Com podreu veure hi ha diferents categories de participació per a Ed. Primària i Ed. Secundària.

Disposeu d’un recull de recursos i eines a la mateixa web que podeu fer servir (Araescric, El gust per la lectura, Posseir la poesia…).

Volem destacar la categoria H del conte il·lustrat. Està adreçada a tot l’alumnat de primària. El propòsit és promoure la creació literària potenciant el treball interdisciplinari des de l’àmbit lingüístic, l’àmbit digital i l’àmbit artístic.

En el bloc Conte audiovisual il·lustrat podeu trobar una proposta i un llistat de recursos d’àudio i vídeo.

Els treballs presentats, un per categoria, han de ser:
1. Col·lectius, de 3 a 5 alumnes, a les categories A1, B1, C1, D1, D2, E1 i E2.
2. Individuals o col·lectius a les categories A2, B2 i C2. Si el treball és col·lectiu,
com a màxim de 3 a 5 alumnes.
3. Individuals a les categories F1, F2, G1 i G2.

Els Jocs Florals consten de tres fases (consulteu les bases)

1a fase

Selecció dels treballs dels diferents Serveis Educatius.

Cada centre participant haurà de triar un text per a cada categoria en la que estigui inscrit entre els treballs presentats per l’alumnat i s’enviaran, abans del dia 25 d’abril, als Serveis Educatius (CRP) de zona en format digital (crp-hospitalet@xtec.cat)

(Els treballs, que aniran sense el nom de l’alumne/a ni del centre, hauran d’estar identificats amb títol i, a dalt a la dreta la categoria i el pseudònim. També caldrà que ompliu un formulari d’inscripció per a cadascun d’ells des de l’adreça següent: Formulari)

El Servei Educatiu constituirà un jurat, del 2 al 4 de maig, format per:

– Un o dos membres dels serveis educatius (CRP o LIC).
– Dos/dues mestres o professors/es dels diferents nivells educatius, educació primària i educació secundària obligatòria.
– Un/a autor/a o personalitat reconeguda del món de la literatura infantil i juvenil vinculada al territori.
– Un professional de l’administració educativa o de l’administració local del territori.

S’escollirà un treball per categoria i es farà arribar als Serveis Territorials abans del dia 5 de maig.

2a fase

D’entre tots els treballs seleccionats en la primera fase, el jurat escollirà les obres que passaran a la tercera fase. La final territorial es farà el 24 de maig a la Casa del Mar.

Els Serveis Territorials constituiran un jurat format per professionals amb els mateixos perfils que consten a la fase 1.

3a fase

Final dels Jocs Florals de Catalunya, dissabte 17 de juny. Es comunicarà el lloc on es desenvoluparà l’acte més endavant. Els treballs guardonats es publicaran a la pàgina web.

Per a qualsevol aclariment podeu posar-vos en contacte amb el CRP (crp-hospitalet@xtec.cat).

Us animem a participar en aquesta edició.