Material pedagògic per treballar el mètode científic

Benvolguts, benvolgudes,

Des de la Unitat de Cultura Científica i Innovació (UCC+I) de la Universitat de Barcelona us fem arribar una proposta per treballar el Mètode Científic amb l’alumnat de primària i secundària.

Us animem a consultar el material que tenim publicat al web del projecte i al web del Programa d’Activitats Escolars (PAE) del Consell d’Innovació Pedagògica de l’Ajuntament de Barcelona. La proposta parteix del visionament de l’episodi 1 de Ciència animada, centrat en l’explicació de les fases del mètode científic a nens i nenes de primària i primer cicle de secundària i disponible en català, anglès i castellà. A partir del contingut del capítol, aquest material proposa una anàlisi guiada i reflexió a l’aula entorn de les diferents parts de la metodologia experimental que regeix la ciència.

Amb l’ajut del docent responsable, l’alumnat podrà posar en pràctica els coneixements apresos amb un experiment i, com a producte final de la feina, elaborarà una peça audiovisual, pòster o còmic.

El projecte està pensat per fer-se en tres sessions, tot i que es pot adaptar fàcilment a les necessitats de l’aula. S’ofereixen propostes d’activitats alternatives, fitxes per omplir i la possibilitat de veure publicat el treball dels alumnes al web de La UB divulga, dins del portal de la Universitat de Barcelona.

Esperem que sigui del vostre interès. Qualsevol dubte, podeu contactar amb nosaltres en el correu ucc@ub.edu.
MATERIAL PEDAGÒGIC – CIÈNCIA ANIMADA