El Dia Mundial del Medi Ambient (5 de juny)

El Dia Mundial del Medi Ambient (DMMA) se celebra el 5 de juny a tot el món. Aquesta celebració va ser establerta per l’Assemblea General de les Nacions Unides en la seva Resolució (XXVII) del 15 de desembre de 1972, i amb la qual es va iniciar la Conferència de les Nacions Unides sobre el Medi Ambient Humà d’Estocolm (Suècia).

El Dia Mundial del Medi Ambient és un dels principals vehicles pels quals l’Organització de les Nacions Unides estimula la sensibilització mundial entorn del Medi Ambient i intensifica l’atenció i l’acció política.

Efigy Planet (Obre en una nova finestra)

Un planeta tecnològicament avançat que ha realitzat amb èxit la transició energètica i ha aconseguit ser molt eficient en l’ús i gestió de l’energia.

Mots climàtics (Obre en una nova finestra)

Aquesta activitat permet desenvolupar habilitats científiques, lingüístiques, artístiques i de participació infantil.

Recursos educatius de la Secretaria de Medi Ambient i Sostenibilitat (Obre en una nova finestra)

Recursos educatius de la Secretaria de Medi Ambient i Sostenibilitat

Recursos educatius classificats per àmbits temàtics relacionats amb el medi ambient i la sostenibilitat. L’objectiu d’aquest recull és que el professorat i els/les educadors/es ambientals disposin de material divers per poder treballar aquestes temàtiques dins i fora de l’aula.

La Família Soste-Nible (Obre en una nova finestra)

La Família Soste-Nible

Primera minisèrie animada que ensenya economia circular pràctica als ciutadans. És una guia pràctica perquè tothom (adults i nens) sàpiguen com han de gestionar els seus residus de manera correcta, bé sigui als contenidors de via pública (o la recollida porta a porta) com a les deixalleries.

PLASTICØPYR (Obre en una nova finestra)

PLASTICØPYR

Ajudeu a recollir i analitzar dades científiques, a proposar models econòmics alternatius i sostenibles que contribueixin a minimitzar el nostre impacte a la natura i a col·laborar en la investigació de la contaminació per plàstics a les muntanyes. Dirigit a alumnes de secundària, batxillerat i cicles formatius. L’alumnat de CS de primària podrà realitzar, també, alguna de les activitats.

Nightlights (Obre en una nova finestra)

Nightlights

Mapa del món nocturn, on s’aprecia l’alt grau de contaminació lumínica que es produeix en algunes zones del planeta Terra

Espai Natura Fundació́ Sabadell 1859 (Obre en una nova finestra)

Espai Natura Fundació́ Sabadell 1859

Activitats pedagògiques per a donar a conèixer el món rural i la vida i tradicions al camp al voltant de la Masia de Can Deu.

Recerca en acció: expedició a l’Antàrtida (Obre en una nova finestra)

El web de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació

Deixalleries

Espai de l’Àrea Metropolitada de Barcelona amb la llei reguladora dels residus i informació de les deixalleries

Agencia de residus de Catalunya (Obre en una nova finestra)

Agencia de residus de Catalunya

Informació de la política ambiental i àmbits d’actuació dels residus a Catalunya

Las fuentes de energía (Obre en una nova finestra)

Las fuentes de energía

Activitats adreçades al coneixement de l’energia, les fonts i formes, la transformació d’una energia a d’altra, les centrals i els problemes que  poden generar

http://www.wwf.es/ (Obre en una nova finestra)

World Wildlife Fund

Fundació compromesaen la conservació de la biodiversitat, ús sosenible de recuros naturals renovables i reducció de la contaminació.

Los envases y el proceso de reciclaje (Obre en una nova finestra)

Los envases y el proceso de reciclaje

Orientacions i materials educatius per assegurar el desenvolupament sostenible i un correcte funcionament en els temes relatius a residus d’envasos i tractaments

Eoliccat (Obre en una nova finestra)

Eoliccat

Material educatiu per a l’ESO i el batxillerat amb la intenció d’acostar el món de l’energia eòlica als centres educatius.

Ecology (Obre en una nova finestra)

Ecology

Canal de vídeos amb un ampli índex de temes relacionats amb l’ecologia i el medi ambient

Agència Catalana de l’Aigua (Obre en una nova finestra)

Agència Catalana de l'Aigua

Eines divulgatives per a totes les edats amb l’objectiu de divertir i donar pautes útils sobre aspectes diversos de l’aigua.

Programa Ambientech. L’aigua (Obre en una nova finestra)

Programa Ambientech. L'aigua

Animacions i exercicis interactius relacionats amb l’aigua que faciliten el treball a l’aula i recolzen l’estudi dels alumnes

La ciutat de l’hidrogen (Obre en una nova finestra)

La ciutat de l'hidrogen

Descobriu el paper de l’hidrogen per aconseguir que una societat funcioni el 100% amb energia renovable, neta i sostenible.

Propostes Steamcat

Què trobem al web STEAMcat sobre Medi Ambient? Us convidem a descobrir-ho! Cliqueu a cada ODS i trobareu un ventall de recursos