Dia Escolar de la No-violència i la Pau 2024

El  Dia Escolar de la No-violència i la Pau es celebra a les escoles de tot el món el 30 de gener, coincidint amb l’aniversari de la mort de Mahatma Gandhi i instaurada l’any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal i Vidal. El seu objectiu és promoure una educació permanent en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau.

Des del Servei d’Escola i Famílies del Departament d’Educació es proposa un seminari que vol transcendir el llegat de Mahatma Gandhi. En aquesta ocasió incideix en la col·laboració dels centres educatius amb les famílies en relació amb la No-violència i la Pau. Comptaran amb la participació del Sr. Jordi Collet Sabé, sociòleg, educador social i professor titular de sociologia de l’educació a la Universitat de Vic (UVic), amb la ponència Les Famílies i l’Educació per la No-Violència i la Pau. També s’exposaran un recull de quatre experiències sobre convivència en el marc de la comunitat educativa.

L’acte es realitzarà el dimarts 30 de gener de 17.30 a 19.00 hores

Per assistir al Seminari DENIP 24 cal omplir el següent formulari.

L’aforament de la sala és limitat. En cas de superar aquest aforament us enviarem un correu per confirmar o no la vostra assistència. Si us heu inscrit i finalment no podeu assistir us demanem que ens ho comuniqueu a smontfor@xtec.cat

Des de la Xarxa d’Escoles sostenibles de l’Hospitalet, en resposta a  l’ODS 16 Pau, Justícia i institucions sòlides, es proposa reflexionar sobre la violència, la inseguretat i l’accés limitat a la justícia que pateixen infants, dones i homes arreu del món. Aquí teniu un recull de recursos per treballar aquest ODS a l’aula.