Americana Film FEst 2024

Festival de cinema independent Nord-Americà

Arriba una nova edició de l’Americana Film Fest, un festival de cinema independent nord-americà, adreçat a l’alumnat de 4t d’ESO i Batxillerat.

El Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, en col·laboració amb La Fundació Víctor Grífols i Lucas i Acció>Cinema, organitza les sessions matinals per a centres educatius de l’Americana Festival, festival de cinema independent nord-americà de Barcelona.

En aquestes sessions es projecten tres pel·lícules de temàtica social, mediambiental o humanística proposades per Acció>Cinema i un documental de tema científic (bioètica) que ha estat seleccionat per la Fundació Víctor Grífols i Lucas.

Totes les sessions comptaran d’una presentació prèvia i un debat posterior amb els participants per tractar temes sorgits a partir del contingut dels metratges.

Els principals objectius de l’activitat són els següents:

• Apropar el món del cinema i concretament dels documentals a l’alumnat.
  • Discutir i opinar sobre temes socials, mediambientals, científics o humanístics.
  • Treballar el pensament crític per un món més just
  • Practicar les llengües estrangeres en un entorn diferent del de l’aula.
En aquest enllaç trobareu informació de les pel·lícules que es projectaran, la temàtica que tracten, i la llengua que utilitzen (en VOSC).
Hi ha dues modalitats de participació:
1.  Sessions presencials
📍 Cinemes Girona de Barcelona, 27, 28, 29 de febrer i 1, 5, 6, i 7 de març de 2024.
🎯 Dirigida als centres de Barcelona i la seva rodalia.
👉 Inscripció en aquest formulari fins al 23 de febrer de 2024.
🚨 Tindran preferència els centres públics, seguint l’ordre d’arribada fins a esgotar les places disponibles.
2. Sessions en línia

🎯 Dirigida als centres que no poden accedir fàcilment als cinemes on es fan les sessions presencials.
📍 En aquest cas, es dona la possibilitat de triar entre les mateixes quatre pel·lícules, que es podran visualitzar al centre, entre l’1 i el 31 de març de 2024.
👉 Inscripció en aquest formulari fins al 23 de febrer de 2024.

Tota la informació a: