Coeducació, classe social i aprenentatges: Eines útils a l’escola

El proper dia 4 de maig de les 17:30h a les 19:30h es durà a terme una jornada en format virtual per a professionals de totes les etapes educatives: Coeducació, classe social i aprenentatges: Eines útils a l’escola, dut a terme per Daniel Gabarró;  mestre psicopedagog llicenciat en humanitats, diplomat en direcció i organització d’empreses i sherpa intel·lectual.

Si l’escola és significativa, les nostres vides s’omplen de sentit i l’educació és real. Reflexionarem sobre com fer-ho possible partint de 3 eixos claus: la classe social, la coeducació i l’aprenentatge. I ho farem vinculant la coeducació amb la classe social i l’aprenentatge. No estem vivint cap crisi, sinó un canvi de sistema. I l’escola pot ser molt clau en aquest procés de transformació social.

No parlarem d’educar noies i nois igual. Sinó de fer-ho diferent. No parlarem de educar tothom en la igualtat, sinó de partir de les diferències. No parlarem del que hem de saber sinó del que no sabem i com situar-nos davant una incertesa que només farà que créixer. Cal trencar tòpics i esquemes per seguir transformant la nostra mirada i la nostra pràctica docent.
La coeducació aporta respostes concretes i útils als grans problemes actuals de l’escola: incrementar l’èxit acadèmic, millorar la conducta, integrar la gestió emocional a l’escola, posar al centre la persona, oferir una educació significativa…

Objectius:

• Obtenir informació que posi en dubte la nostra visió del món.
  • Presentar eines pràctiques per aplicar-les a l’aula i al centre

Per a fer la inscripció truqueu al CRP de les Garrigues (973142123) o enviant un correu a crp-garrigues@xtec.cat

Vídeo de la conferència