setembre 2015

Cicle de Conferències

6 d’octubreEls valors del món rural. A càrrec de Jordi Llavina. Escriptor, poeta, crític literari i presentador de ràdio i televisió.

10 de novembre: Matemàtiques que es toquen, es veuen i es viuen. A càrrec d’Anton Aubanell Pou. Catedràtic de matemàtiques i professor de didàctica de la matemàtica a la UB.

10 de desembre: Millorar l’escriptura: necessitat o deure?. A càrrec d’Enric Queralt Catà. Mestre i psicopedagog. Formador i assessor de llars d’infants, d’escoles i d’instituts; i de l0’estratègia d’impuls a la lectura i l’escriptura.

Aquesta activitat està inclosa dins del PFZ de les Garrigues.

Lloc: INS Josep Vallverdú de les Borges Blanques

Hora: 17:30 a 19:30

Activitat adreçada al professorat d’infantil, primària i secundària.

Festa Gran del Pla Educatiu d’Entorn de les Borges Blanques

El divendres 25 de setembre de 2015 els alumnes de primària i 1r d’ESo de l’ESC Joan XXIII, col·legi Mare de Déu de Montserrat i INS Josep Vallverdú de les Borges Blanques celebren la Festa Gran del Pla Educatiu d’Entorn amb capgrossos, gegants i batucada

Lloc: Parc del Terrall de les Borges Blanques

Hora: 10:00 a 11:45

Activitat adreçada al professorat d’infantil, primària i secundària.

XVI Pla de suport a l’Educació a les Garrigues

El XVI Pla comarcal de suport a l’educació de la comarca de les Garrigues és fruit d’un treball conjunt entre el Consell Comarcal i el Servei Educatiu de les Garrigues.

Les propostes d’aquest nou pla estan estructurades segons diferents programes, on es reflecteixen diferents continguts i valors que l’alumnat ha d’assolir.

Enllaç per a consultar el programa

Pla de Formació de zona 2015-2016

Consulteu l’oferta d’activitats corresponents al Pla de Formació de Zona 2015-16 de les Garrigues i també  el conjunt d’activitats de formació programades a la Xtec.

Inscripcions del 10 al 27 de setembre de 2015.

Consulta de les adjudicacions a partir del 9 d’octubre.

Enllaç amb el llistat de les activitats de les Garrigues

Enllaç a tota la informació del PFZ

Escacs a l’escola 2015-2016

L’objectiu d’aquest projecte és introduir els escacs dins l’horari lectiu, amb la finalitat d’aprofitar l’alt valor pedagògic que contenen per treballar diferents capacitats i valors fonamentals per als infants, utilitzant-los també com a eina transversal i interdisciplinar.

El dimarts, 22 de setembre es realitzarà una presentació del projecte.

Adreçat a professionals de primària.

Lloc: CRP de les Garrigues

Hora: De 17:30 a 19:00

Cal comunicar la vostra assistència per telèfon al CRP (973 142123)

Per recolçar el projecte està prevista la formació “Escacs a l’Escola” a la que us podeu inscriure màxim fins al 27 de setembre  Aplicació dels escacs a l’escola 1

Projecte Comú de Lectura: Pinotxo

Des de la Xarxa de biblioteques escolars de les comarques de Lleida  s’inicia el tercer projecte comú de lectura. Aquest nou projecte a l’entorn del llibre  “El Pinotxo” és una proposta oberta als centres educatius per treballar la lectura tot promovent el desenvolupament de les competències bàsiques, facilitant la participació de tots els centres educatius, biblioteques públiques i entitats que s’hi vulguin sumar.

Pensem que tenim a les mans un projecte engrescador que podem fer créixer i gaudir conjuntament. Us convidem doncs a tots els centres educatius a participar-hi. Per fer-ho cal que ompliu aquesta fitxa i la feu arribar al vostre CRP.

Fitxa de participació: Cal retornar-la al CRP