octubre 2015

Novetats al CRP.

El CRP té disponibles els següents materials didàctics adquirits recentment

Llibres

Dvd

Col·leccions

Jornada: Treball en xarxa per a una educació personalitzada.

La pretensió de les jornades és l’assoliment d’un doble objectiu: reflexionar i transformar. La reflexió és important i ha d’acompanyar l’acció educativa, però aquesta amb aquest acompanyament no té una altra sortida que transforma la realitat social i educativa per tal de millorar-la.

Data: 23 i 24 d’octubre

Lloc: Edifici del Rectorat de la Universitat de Lleida. Lleida

IV Jornada Baldiri Reixac

Amb motiu de la 37ena edició dels Premis Baldiri Reixac, els quals han suposat un reconeixement explícit a la bona tasca de centenars de centres educatius i de mestres i de milers d’alumnes de les escoles d’arreu dels territoris de parla catalana, la Fundació Carulla convoca la Jornada Premis Baldiri Reixac 2015 per valorar i compartir alguns dels treballs premiats en l’edició del curs 2014-15.

Data: 17 d’octubre de 9:00 a 14:15 h.

Lloc: Institut Jaume Vicens Vives. Girona

Inscripcions: www.segirones.xtec.cat

XI Jornades Maria Rúbies de Recerca i Innovació Educativa

El dia 13 i 14 de novembre es celebraran les XI Jornades Maria Rúbies de Recerca i Innovació Educativa, que portaran per títol “El joc com a eina educativa en infants i adolescents”. Des de la Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social i amb el suport del Comitè Assessor de les Jornades, hem dissenyat un programa de conferències i taules rodones.

Lloc: Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera. Campus de Cap Pont. Lleida.

Cicle de Conferències

6 d’octubreEls valors del món rural. A càrrec de Jordi Llavina. Escriptor, poeta, crític literari i presentador de ràdio i televisió.

Aquesta activitat està inclosa dins del PFZ de les Garrigues.

Lloc: INS Josep Vallverdú de les Borges Blanques

Hora: 17:30 a 19:30

Activitat adreçada al professorat d’infantil, primària i secundària.

Pla de Formació de Zona

Consulta de les adjudicacions del 1r torn a partir del 9 d’octubre de 2015

Inici de les activitats de formació del 1r torn: a partir del 15 d’octubre de 2015, excepte la formació en centre que pot començar abans.

XII Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta

El certamen està organitzat en dos grans grups d’acord amb les dues etapes d’escolaritat obligatòria: primària i secundària. Cada centre escolar pot participar en el certamen amb un alumne per categoria per a les categories individuals i un grup de tres alumnes per a la Tropa de Corsaris.

Lectures recomanades per a tots els cicles: cicle mitjà i cicle superior de primària, aula d’acollida (CS i 1r i 2n d’ESO), 1r i 2n cicle d’ESO.

Per més informació

Bases del certamen

Programa de Foment i Suport a l’Emprenedoria

Us comuniquem, per a la vostra informació, que en el DOGC de 25 de setembre s’ha publicat la següent convocatòria:

• RESOLUCIÓ ENS/2096/2015, de 14 de setembre, per la qual es crea el Programa de foment i suport de l’emprenedoria en els ensenyaments professionals i s’obre convocatòria pública per a la selecció de centres educatius interessats a formar-ne part a partir del curs 2015-2016.
El termini de presentació de sol·licituds finalitza el dia 30 d’octubre.

Recursos al professorat de matemàtiques de secundària

Formació telemàtica en l’àmbit de la Geometria (UOC)

La millora dels resultats dels alumnes de secundària en les proves de Competències Bàsiques, especialment en Matemàtiques, és un dels objectius de formació permanent del professorat de secundària enguany. Per aquest motiu s’ha posat en marxa, amb la col·laboració de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), una activitat de formació telemàtica en l’àmbit de la Geometria.

El període d’inscripció finalitza l’11 d’octubre

Orientacions pràctiques per a la millora de la geometria

També  el Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu va publicar a Quaderns d’avaluació. Núm.31, l’article d’Antoni Aubanell “Orientacions pràctiques per a la millora de la geometria”(pp. 63-137). Aquest article conté una anàlisi de les dificultats de l’ensenyament de la geometria i unes propostes de millora amb una àmplia selecció d’exemples d’activitats pràctiques.

Erasmus +

Us comuniquem, per a la vostra informació, que en el DOGC de 16 de setembre s’ha publicat la següent convocatòria:

ORDRE ENS/302/2015, de 16 de setembre, per la qual es dóna publicitat del programa Erasmus+ i de la convocatòria corresponent a l’any 2015, i s’adapta el marc general que regeix les convocatòries europees a Catalunya per a les accions que són competència del Departament d’Ensenyament.

VI Jornada d’Orientació Professional de les Terres de Lleida

El 8 d’octubre de 2015, tindrà lloc la VI Jornada Jornada d’Orientació Professional de les Terres de Lleida, adreçada a les Tecnologies de la Informació i la Comunicació aplicades a l’Orientació.

En aquesta jornada es vol oferir als orientadors i orientadores un espai d’anàlisi i debat de les TIC, que permeti destriar aquestes eines i decidir quines són les més adequades en cada moment del procés orientador.

Programa i inscripció a través de la pàgina web de l’organització: www.infoorienta.cat

XIII Premis CAC a l’escola

El Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC), ha convocat la XIII edició dels Premis el CAC a l’escola, que tenen com a objectiu fomentar l’educació en comunicació audiovisual en l’àmbit escolar.

Convocatòria

Hi ha dues categories, una d’adreçada a l’alumnat (des del segon cicle de l’educació infantil fins a la secundària postobligatòria) i una altra, al professorat.

La finalitat dels premis és afavorir el coneixement i la interpretació del llenguatge audiovisual en els alumnes, per tal que puguin adoptar un criteri propi quan reben continguts audiovisuals.

El termini de presentació de les sol·licituds finalitza el 7 de març de 2016.