novembre 2015

Teatre en anglès: Sweeney

Data: 4 de Novembre
Adreçada als alumnes de l’ESO.
Lloc: Pavelló de l’Oli de les Borges Blanques.
Hora: 10h.
Preu: 5 €
Per a més informació podeu consultar la pàgina

Cicle de conferències:

“Matemàtiques que es toquen, es veuen i es viuen”. A càrrec d’Anton Aubanell Pou. Catedràtic de Matemàtiques i Professor de Didàctica de la Matemàtica a la UB.

Aquesta activitat està inclosa dins del PFZ de les Garrigues.

Data: 10 de novembre de 2015

Lloc: INS Josep Vallverdú de les Borges Blanques

Hora: 17:30 a 19:30

Activitat adreçada al professorat de primària i secundària.

20a setmana de la ciència

”Reconeixement dels sòls i les seves característiques”

Data: 16 de novembre

10h: Xerrada del professor de la UdL, Dr. José Ramon Olarieta. Adreçada a l’alumnat de 4t. d’ESO.

10:45h:Vídeos explicatius sobre la matèria.

11h:Taller sobre reconeixement dels horitzons de diferents tipus de sòls i algunes de les seves propietats.

12h:Finalització de l’activitat.

Lloc: Casa de la Cultura de les Borges Blanques.

Per més informació

Dia de la ciència: El científic en primera persona

Avaluació de diferents nivells de glicerol sobre els índexs productius i la qualitat de la carn de vedells Frisons joves alimentats amb dietes altament concentrades“.

A càrrec de Maria Devant Guille.

Lloc: Col·legi Mare de Deu de Montserrat de les Borges Blanques.

Data: 18 de novembre

Hora: 11:30 h

VIII Premi de Joves Investigadors

Un estudi sobre el músic Emili Pujol , titulat “Viatge per l’univers d’Emili Pujol i Vilarrubí. La recerca de l’art suprem” de Pau Capdevila, guanya el 8è Premi Jove Investigador de les Garrigues. L’acte de lliurament va ser dins de la 10a Trobada d’Estudiosos, el 24 d’octubre a Arbeca, en què es va homenatjar l’arbequí Antoni Pau.

Podeu consultar tota la informació en el següent enllaç

The Fonix 2016. Concurs d’anglès

Es convoca el “9è. Concurs d’Anglès Interescolar de Catalunya” (THE FONIX 2016).

El concurs és una iniciativa que pretén complementar els plans de millora de la llengua anglesa als centres educatius de Catalunya i s’organitza amb la finalitat d’estimular i motivar l’aprenentatge d’aquest idioma, atesa la seva importància a la societat actual.

Adreçat a alumnes de cicle superoior de primària fins a Batxillerat.

Inscripció: del 9 de novembre al 15 de gener de 2016

Programa E2: Escola d’Emprenedors

Des del Departament d’Ensenyament i GLOBALleida es presenta el Programa de foment de l’esperit emprenedor “E2, Escola d’Emprenedors”  que neix amb l’objectiu de promoure l’emprenedoria a l’escola mitjançant accions i activitats adreçades tant a l’alumnat com al personal docent.

El programa consta de 31 activitats, adreçades a alumnes i docents d’infantil, primària i secundària, estructurades en quatre àrees :

• Sessions de sensibilització: Xerrades amb l’objectiu de despertar l’interès de l’alumnat per aquesta temàtica.
  • Tallers temàtics: Tracten temes específics en l’àmbit del desenvolupament de les habilitats personals i tècniques.
  • Activitats per a personal docent: Accions generals i tallers específics, amb recursos i eines de suport pel docent per la transmissió del foment de la iniciativa emprenedora.
  • Activitats de caràcter participatiu i lliure accés: Activitats, jornades, premis, fires i activitats genèriques de caràcter transversal i participatiu de lliure accés.

Termini per presentar sol·licitud: 16 de novembre

En el següent enllaç podeu consultar el programa i el full d’inscripció

Setmana europea prevenció de residus

Neix d’un projecte de 3 anys que rep el suport del programa LIFE+ de la Comissió Europea. L’objectiu és organitzar durant una mateixa setmana i arreu d’Europa, accions de sensibilització sobre la prevenció de residus per fomentar accions sostenibles per reduir els residus arreu d’Europa.

Enguany la Setmana se celebrarà del 21 al 29 de novembre de 2015.

Per a més informació podeu consultar la pàgina

Inauguració del curs escolar 2015-2016

Lleida, 6 d’octubre de 2015

Lloc: Sala Leandre Cristòfol de La Llotja  de Lleida
Acte d’inauguració del curs escolar 2015-2016
Lliçó inaugural: Educar amb humor, a càrrec del Sr. Carles Capdevila, periodista i director del diari Ara.
Podeu consultar l’enregistrament

Educaixa. Recursos educatius per l’aula

EduCaixa és la plataforma educativa de l’Obra Social “la Caixa”, especialment dissenyada per a trobar-hi activitats per preparar i organitzar les classes.

Ofereix tota mena d’eines i recursos educatius perquè els utilitzis dins i fora de l’aula.

Educaixa disposa de 12 kits per a utilitzar a l’aula, que podeu demanar com a centre educatiu i es lliura en préstec al centre durant un període.

Trobareu tots els kits disponibles en el següent enllaç

En el següent enllaç trobareu recursos per nivells

Tallers oberts

Comencen els tallers oberts!
El primer taller obert s’ha plantejat com a experiència pilot de taller d’aprenentatge col·laboratiu entre iguals i es tractaran aspectes molt bàsics de les eines que ofereix La meva XTEC amb la tecnologia de Google, els calendaris, els documents i els llocs web.

Mobile History Map

Us informem que ja teniu al vostre abast una nova versió de l’aplicació Mobile History Map amb la que es pretén començar una nova fase més fresca, motivadora i creativa que estimuli la participació dels nostres escolars i l’ús de la plataforma per part de la ciutadania en general.

La idea fonamental és obrir aquest espai a la creació de nous reptes que tinguin com a suport de comunicació els escenaris del MHM.

Tota la informació la trobareu al següent enllaç