Full informatiu Novembre 2021

GENERALITAT DE CATALUNYA
Departament d’Educació
Serveis Educatius

NOVEMBRE – Any  2021 – curs 21/22                                              FULL INFORMATIU

XII Concurs de pintura Mas Blanch i Jové

Us recordem que el termini per a presentar les obres finalitza el 22 de novembre de 2021.

Retorn maletes en préstec

Us recordem que teniu temps fins el dia  30 de novembre per a retornar el material en préstec del primer torn.

Novetats DVD

Al següent enllaç  podeu trobar els DVD que s’han adquirit recentment al CRP de les Garrigues.

Convocatòria per a mentors/es digitals

El passat 12 d’octubre el Govern va aprovar la dotació de 284 places de mentoria digital. Es tracta d’una actuació que s’emmarca en el Pla d’educació digital de Catalunya 2020-2023 i que té com a objectiu capacitar el professorat en competències digitals per tal d’avançar en la transformació del sistema educatiu actual.

Termini de presentació de sol·licituds: 25/10/2021 – 08/11/2021. Podeu fer la sol·licitud a través a través del portal ATRI i consultar tota​ la documentació relacionada a la pàgina ​Mentories digitals.

Wapps.cat

Enguany es celebra la 12a edició del wapps.cat, concurs de creació de pàgines web i aplicacions mòbils en català de la Fundació.cat adreçada als alumnes d’últim Cicle de Primària, E.S.O., Batxillerat, Cicles Formatius de Grau Mitjà i Cicles Formatius de Grau Superior.

Inscripcions obertes fins al 4 de febrer de 2022!

Sessions divulgatives de la Marató 2021

La Fundació de La Marató de TV3 arranca la campanya La Marató 2021. Entre el 18 d’octubre i el 19 de desembre, professionals de la salut faran milers de sessions divulgatives, en format telemàtic, per acostar els joves a la realitat mèdica i humana de la salut mental i despertar el seu esperit solidari envers les persones afectades i les seves famílies en horari de 8.00h a 20.00h.

Si estàs interessat que el teu centre/entitat aculli una d’aquestes sessions divulgatives sobre la campanya  OMPLE AQUEST FORMULARI

15a edició del concurs educatiu Joves i Mobilitat

El concurs Joves i Mobilitat té com objectiu promoure actituds i valors de mobilitat segura, sostenible i responsable entre els adolescents i els joves de Catalunya. Inscripcions obertes a partir del 21 d’octubre de 2021. Presentació dels treballs del 21 d’octubre de 2021 al 30 d’abril de 2022.

Setmana de la ciència

Del 12 al 21 de novembre se celebrarà a Catalunya la 26a edició de la Setmana de la Ciència. S’adreça a tots els públics i té com a objectius fonamentals apropar la ciència i la tecnologia a la ciutadania i fomentar les vocacions científiques entre els més joves.

La ciència en primera persona

El 17 de novembre al matí, tindrà lloc l’activitat “La ciència en primera persona”  amb la finalitat del foment de les vocacions científiques i tecnològiques entre l’alumnat del nostre país. Activitat, adreçada a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO. Inscripcions obertes dins el 20 d’octubre de 2021.

Formulari d’inscripció dels centres educatius interessats a participar en l’activitat, que heu d’omplir abans del 20 d’octubre.

Setmana Europea de la Prevenció de Residus

Del 20 al 28 de novembre es celebra la Setmana Europea de la Prevenció de Residus. Enguany es vol posar el focus en les comunitats circulars i sostenibles, i s’ha organitzat un webinar per ajudar-vos a preparar-la. Aquesta 13ª edició tindrà lloc del 20 al 28 de novembre de 2021 i el dia temàtic posa el focus en el binomi comunitat circular, comunitat sostenible, treballem plegats per un planeta residus zero!

Us podeu connectar al seminari en línia de preparació de la setmana de prevenció del 23 de setembre de 09:30h a 11.

Més informació: Programa  inscripcions

ROBOCAT 2022

Les inscripcions a la ROBOCAT 2022 estaran obertes del dia 10 de juny de 2021 al 13 de febrer de 2022. Us podeu inscriure a través del següent enllaç.

Trobareu tota la informació a la pàgina web robocat.cat

Nou projecte del CESIRE

CESIRE presenta la nova pàgina web.

XXVII Concurs El gust per la lectura

El Departament d’Educació convoca el XXVII Concurs El Gust per la Lectura, basat en una sèrie de propostes d’obres a les quals s’associen materials didàctics. Adreçat a alumnes d’educació primària i secundària. El període previst és del 15 de novembre al  21 de gener de 2022.

II Concurs Jo tinc la paraula

El II concurs Jo tinc la paraula, que té com a objectiu provocar la reflexió per part de l’alumnat de secundària i batxillerat sobre els components que fan que la comunicació oral sigui eficaç. Amb un enregistrament de vídeo, a la manera d’un youtuber, podran expressar-se i comunicar les seves idees, opinions, dubtes, experiències, etc.

Aquest any hi ha la novetat que també hi poden participar l’alumnat nouvingut.

Recursos Educatius Edu-Caixa

A la web d’EduCaixa pots trobar recursos educatius classificats per àrees de coneixement, nivells educatius i competències.