Full informatiu maig 2024

Detecció de necessitats de formació pel curs 24/25

Ja està obert el període per a fer la detecció de necessitats de formació dels centres pel curs 24/25. El termini per a fer la demanda de formació és el 15 de maig

Gestió de l’expedient de formació

Consulteu les novetats a l’apartat d’expedient de formació i certificació d’activitats de la xtec. Trobareu indicacions per a consultar i gestionar el vostre expedient de formació. Cliqueu l’enllaç!

Conferència:  Càpsula de sensibilització d’educació inclusiva

Conferència a càrrec de l’equip DEI de Lleida: Patricia Elvira, Balbina Falceto i José A. Góngora

Data: 8 de maig de 2024 de 17:30 h a 19:30 h

Lloc: Sala Maria Lois de les Borges Blanques

34è Premi Literari de les Garrigues

L’entrega dels premis serà el diumenge 19 de maig a l’Espluga Calba.

3r Torn d’oferta de Kudis i Macrokudis

Fins al 16 de juny estaran actives les càpsules formatives del 3r torn. Mireu-vos-ho i trieu aquella més adient per vosaltres. Recordeu que és a través d’Odissea.

Acreditació de la competència digital docent.

El Departament d’Educació acredita d’ofici a tot el personal docent que reuneix els requisits especificats a la Resolució, de 3 de febrer de 2023, i en funció de la informació que consta als registres informàtics, sense que sigui necessària cap sol·licitud de la persona interessada.

En el següent enllaç podeu consultar la vostra acreditació de la competència digital docent.

Convocatòria de programes d’innovació

Programes que obren convocatòria per ensenyaments d’educació infantil, primària, secundària i/o batxillerat. Termini de presentació de sol·licituds del 2 d’abril fins al 22 de maig de 2024 (ambdós inclosos).

XIV Concurs Escolar de Vídeos Científics en Català X(p)rimenta 2024

• Del 3 al 10 de maig de 2024: publicació dels finalistes.
  • 28 de maig de 2024: acte de lliurament de premis i guardons.

I Concurs d’escriptura crítica “Teresa Barba”

La Fundació Antoni Tàpies organitza el I concurs d’escriptura crítica “Teresa Barba” adreçat a l’alumnat  d’últim cicle de Primària, ESO, Batxillerat i cicles formatius de grau mitjà. L’objectiu és estimular el diàleg dels joves amb l’art des d’una perspectiva contemporània i des d’una visió crítica envers la realitat que ens envolta.

mSchools Awards 2024

El mSchools Awards 2024 té com a objectiu promoure la transformació digital dels centres educatius, reconeixent l’excel·lència de projectes educatius duts a terme als centres de Catalunya, emmarcats en la temàtica proposada.

El període d’inscripció i de lliurament de projectes s’iniciarà el 8 d’abril i finalitzarà el 6 de maig de 2024 a les 14:00 hores. La inscripció dels projectes es realitzarà a través de la pàgina web.

Premis Bibliotech

L’acte de lliurament organitzat per la Fundació Bofill se celebrarà el 7 de maig de 2024 a la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) de Barcelona.

Informació del Premis Bibliotech.

XIV Jornada de Programació i Robòtica Educatives (#JPRE22)

Celebració de la XIV Jornada de Programació i Robòtica Educatives (#JPRE22), el pròxim dissabte 21 de maig de 2022. Aquest any de nou serà una edició presencial, en horari de matí i tarda, on els i les assistents podran accedir a les ponències, els tallers i la fira d’alumnes. L’horari serà de 9:00h a 17:30h amb un break per dinar.

Jornada d’observació entre iguals

En aquesta jornada es presentaran els resultats de la recerca “Observació entre iguals com a desenvolupament professional docent”, projecte d’investigació del Ministeri de Ciència, Innovació I Universitats, realitzada per la UAB i la UIB, en col·laboració amb la Xarxa de Competències del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i amb la Conselleria d’Educació del Govern de les Illes Balears. La jornada es durà a terme  el dissabte 1 de juny als locals de Rosa Sensat.

Primera edició del Concurs de relats intergeneracionals

El grups de recerca CELCA i GESEC de la Universitat de Lleida, dins el projecte de recerca PRO-SUEDAD, us conviden a participar en la primera edició del concurs de relats intergeneracionals.  El relats han de tenir un mínim de dos autors de diferent edat i centrar-se en la temàtica de les relacions intergeneracionals i la qualitat de vida. Termini de lliurament  fins el 30 d’octubre de 2024.