I Concurs d’escriptura crítica “Teresa Barba”

La Fundació Antoni Tàpies, en motiu de l’any Tàpies,  organitza per primera vegada el I concurs d’escriptura crítica “Teresa Barba” adreçat a l’alumnat  d’últim cicle de Primària, ESO, Batxillerat i cicles formatius de grau mitjà. La participació podrà ser individual o bé col·lectiva, tenint en compte que el premi serà únic. L’objectiu principal de la proposta és estimular el diàleg dels joves amb l’art des d’una perspectiva contemporània i des d’una visió crítica envers la realitat que ens envolta.

Obra:

• Cada estudiant o grup d’estudiants podrà presentar un únic text escrit en català, castellà o anglès original i inèdit, i que no s’hagi estat premiat en cap altre concurs.
  • El text ha de tenir una extensió mínima de 200 paraules i un màxim de 1.000.
  • És imprescindible que el text tingui títol i especifiqui a quina obra o conjunt d’obres d’Antoni Tàpies fa referència.

La convocatòria del concurs anirà acompanyada de trobades amb el professorat interessat a participar per tal que pugui visitar el museu amb els seus alumnes. També es facilitarà l’apropament i el coneixement de l’obra d’Antoni Tàpies mitjançant diàlegs al museu, enviament d’informació, etc., per tal que en tot moment hi hagi un acompanyament que faciliti que el concurs sigui, per al centre educatiu, un eix vertebrador del seu currículum. Cal esmentar també l’organització de tres càpsules formatives durant tot el curs per part de la Fundació adreçades a personal docent que també poden esdevenir una bona eina per articular el concurs a les aules i aprofundir tant en l’obra de l’artista com en la necessitat de vehicular l’art tapià amb el present.

Inscripció i documentació: Els textos s’enviaran per correu electrònic a l’adreça: concurs@ftapies.com.

Data límit de presentació: 12 de maig de 2024.

Bases del concurs