Full informatiu gener 2024

GENER – Any  2024 – curs 23/24

FULL INFORMATIU

Pla de Formació de Zona 2n torn

Ja està obert el període d’inscripció a l’oferta formativa de zona del segon torn.

Càpsules formatives i itineraris 2n torn

Les càpsules formatives i itineraris del 2n torn estaran actius a partir de gener fins a març de 2024.

Formació CREAMAT 2n trimestre

Des del CREAMAT ofereixen dotar de més recursos el sistema educatiu per millorar la formació permanent en didàctica de la matemàtica i la creació de materials i recursos que ens ajudin en aquesta tasca.

VIII edició de Recer[kids]

Del 08 de novembre al 05 de desembre estaran obertes les inscripcions a Recerkids, un programa educatiu impulsat per la Direcció General de Recerca del Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya. La iniciativa s’adreça a l’alumnat de 5è i 6è d’educació primària i té el propòsit d’apropar a les escoles l’activitat científica que duen a terme les universitats i els centres de recerca de Catalunya. Projecte de recerca: del 8 de gener al 12 d’abril.

Prova Cangur 2024

La data del Cangur 2024 serà el dia 21 de març, tercer dijous de març, data internacional.

Període d’inscripció dels centres: del 8 al 30 de gener

Trobareu les primeres instruccions en el següent enllaç

IV Concurs Jo tinc la Paraula

El concurs Jo tinc la paraula, que té com a objectiu provocar la reflexió per part de l’alumnat de secundària i batxillerat sobre els components que fan que la comunicació oral sigui eficaç. Amb un enregistrament de vídeo, a la manera d’un youtuber, podran expressar-se i comunicar les seves idees, opinions, dubtes, experiències, etc.

Lliurament de vídeos del 9 de gener al 4 de març de 2024

Descarregueu-vos les bases del concurs aquí

XXIX Concurs El gust per la lectura

El Departament d’Educació convoca el XXIX Concurs El Gust per la Lectura, basat en una sèrie de propostes d’obres a les quals s’associen materials didàctics. El període d’inscripció és del 14 de novembre de 2023 al 19 de gener de 2024.

Lliurament de treballs: de l’11 de març al 26 d’abril.

XIII Concurs Escolar Còmic Barcelona

En el marc de la 42a edició de Còmic Barcelona, FICOMIC, amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, convoca el XIII Concurs Escolar Còmic Barcelona adreçat a Cicle mitjà i cicle superior d’educació primària i ESO.

Inscripcions obertes del 10 de desembre al 22 de gener. Lliurament de treballs: del 29 de gener al 25 de febrer.

6a edició de #100tífiques

Apunta’t a la 6a edició de #100tífiques. Enguany celebrem el nostre dia el dimecres 7 de febrer del 2024.

Un any més, la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute of Science and Technology (BIST), en col·laboració amb el Departament d’Educació, et conviden a participar al programa #100tífiques, per tal d’inspirar nens i nenes i fomentar la passió per la ciència a les aules. Inscriu-t’hi abans del 12 de gener de 2024.

Dates de les formacions: 11, 18 i 25 de gener, 7 de febrer i 7 de març