XXIX Concurs El gust per la lectura

El Departament d’Educació convoca el XXIX Concurs El Gust per la Lectura, basat en una sèrie de propostes d’obres a les quals s’associen materials didàctics.

S’estableixen sis categories (ABCD, E i F), corresponents a nivells educatius diferents. La participació consisteix a llegir i treballar una de les obres proposades en cada categoria. Les activitats i els treballs que es vulguin presentar al concurs no tindran un format ni unes característiques predeterminades.

Les categories, les obres i les modalitats dels treballs són les següents:

Categoria A. Alumnat de cicle inicial d’educació primària

Categoria B. Alumnat de cicle mitjà d’educació primària

Categoria C. Alumnat de cicle superior d’educació primària

Categoria D. Alumnat de 1r i 2n d’educació secundària obligatòria

Categoria E. Alumnat de 3r i 4t d’educació secundària obligatòria i d’educació d’adults (GESO, CAM  i PPACFGM)

Categoria F. Alumnat de batxillerat i d’educació d’adults (preparació per a la prova d’accés a cicles formatius de grau superior –PPACFGS– i accés a la universitat per a majors de 25 anys –PAU >25 anys–).

Es preveuen dues fases: una d’inscripció al concurs i una altra de lliurament dels treballs. S’haurà d’emplenar una part del formulari en línia en cadascuna d’aquestes fases.

1. Fase d’inscripció

Per participar en el concurs, els docents hauran de formalitzar la inscripció accedint al formulari mitjançant el portal de centres del Departament d’Educació, on també trobaran un tutorial per guiar el procés. El període és del 14 de novembre de 2023 al 19 de gener de 2024.

Es farà una inscripció per a cada grup classe que hi participi, amb independència de la modalitat del treball (de grup o individual). Cal fer constar el nombre d’alumnes del grup classe.

2. Fase de lliurament dels treballs

Per lliurar els treballs caldrà que els centres els publiquin al seu web i que omplin la segona part del formulari en línia, adjuntant, per a cadascun, la fitxa descriptiva en format PDF.

En les categories individuals, per parelles o grups reduïts (D, E i F), encara que la proposta de treball sigui la mateixa, caldrà adjuntar una fitxa amb la descripció de l’activitat i especificar clarament el títol diferenciat de cadascun dels treballs i l’alumnat que els ha realitzat, juntament amb l’enllaç específic on aquests s’allotgen.

És molt important que cada treball que es presenti tingui un títol únic i diferenciat, encara que s’emmarquin en una mateixa activitat general.

Les dades dels alumnes, autors dels treballs, es podran pujar des de qualsevol base de dades del centre, sempre que contingui els mateixos camps que s’han d’emplenar en el formulari.

El període de lliurament dels treballs és de l’11 de març al 26 d’abril de 2024L’accés al formulari de lliurament i al tutorial de suport corresponent es farà mitjançant el portal de centres del Departament d’Educació.

Descarregueu-vos aquí les bases del concurs