Full informatiu desembre 2023

DESEMBRE – Any  2023 – curs 23/24

FULL INFORMATIU

Bones Festes!!

Des del SE us desitgem molt bones festes i una bona entrada a l’any 2024!

14è Premi de Pintura Mas Blanch i Jové

El Celler Mas Blanch i Jové de la Pobla de Cérvoles convoca el XIV concurs de pintura per als escolars de les Garrigues.

Publicació guanyadors: 18 de desembre.

Let’s Clean Up Europe

Al CRP hem rebut el  Kit Correcull de l’Agència de Residus de Catalunya per a la recollida de residus. El kit el podeu demanar en préstec durant tot el curs.

Amb el material del Kit  els centres poden adherir-se a la campanya ambiental Let’s Clean up Europe!, que consisteix a realitzar accions de neteja en espais naturals del nostre entorn.

Pla de Formació de Zona 2n torn

A partir de la segona quinzena de desembre podreu consultar l’oferta formativa de zona del segon torn.

Càpsules formatives i itineraris 2n torn

Les càpsules formatives i itineraris del 2n torn estaran actius a partir de gener fins a març de 2024.

Mesures i Suports Universals

El Departament d’Educació ha publicat un nou monogràfic sobre Mesures i Suports Universals en el centre educatiu.

Aquest document s’ha elaborat amb el propòsit d’aportar orientacions i proporcionar elements als centres educatius per a la presa de decisions en la concreció de mesures i suports universals en el marc d’una atenció educativa inclusiva. Es fonamenta en la normativa actual, així com en els marcs conceptuals que orienten les línies de treball del Departament d’Educació.

VIII edició de Recer[kids]

Del 08 de novembre al 05 de desembre estaran obertes les inscripcions a Recerkids, un programa educatiu impulsat per la Direcció General de Recerca del Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya. La iniciativa s’adreça a l’alumnat de 5è i 6è d’educació primària i té el propòsit d’apropar a les escoles l’activitat científica que duen a terme les universitats i els centres de recerca de Catalunya. Projecte de recerca: del 8 de gener al 12 d’abril.

XXIX Concurs El gust per la lectura

El Departament d’Educació convoca el XXIX Concurs El Gust per la Lectura, basat en una sèrie de propostes d’obres a les quals s’associen materials didàctics. El període d’inscripció és del 14 de novembre de 2023 al 19 de gener de 2024.

Lliurament de treballs: de l’11 de març al 26 d’abril.

Pràctiques Educatives de Referència

Oberta la convocatòria per al reconeixement de pràctiques educatives de referència d’innovació pedagògica consolidades i vinculades al projecte educatiu de centre i que evidencien una millora educativa.

Termini: del 20 d’octubre al 15 de desembre

XIII CONCURS ESCOLAR CÒMIC BARCELONA

En el marc de la 42a edició de Còmic Barcelona, FICOMIC, amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, convoca el XIII Concurs Escolar Còmic Barcelona adreçat a Cicle mitjà i cicle superior d’educació primària i ESO.

Inscripcions obertes del 10 de desembre al 22 de gener. Lliurament de treballs: del 29 de gener al 25 de febrer.

6a edició de #100tífiques

Apunta’t a la 6a edició de #100tífiques. Enguany celebrem el nostre dia el dimecres 7 de febrer del 2024.

Un any més, la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute of Science and Technology (BIST), en col·laboració amb el Departament d’Educació, et conviden a participar al programa #100tífiques, per tal d’inspirar nens i nenes i fomentar la passió per la ciència a les aules. Inscriu-t’hi abans del 12 de gener de 2024.

Inscripcions obertes a les formacions fins el 22 de desembre.

Dates de les formacions: 11, 18 i 25 de gener, 7 de febrer i 7 de març

Nadal a l’EDU365

Activitats de Nadal

mSchools Awards 2024

Ja s’han publicat les noves bases per al concurs mSchools Awards 2024! En aquesta edició, s’incorporen canvis significatius en les diferents modalitats de participació.

El mSchools Awards 2024 té com a objectiu promoure la transformació digital dels centres educatius, reconeixent l’excel·lència de projectes educatius duts a terme als centres de Catalunya, emmarcats en la temàtica proposada.

Inscripcions obertes del 8 d’abril al 6 de maig.

Impuls digital a l’educació

El Departament duu a terme una sèrie d’accions amb l’objectiu de reforçar la digitalització del sistema educatiu, així com la implantació del nou Marc de referència de la competència digital docent (MRCDD), que ha de resultar una palanca per a la innovació en els centres.

Dins el programa Next Generation EU finançat per la Unió Europea, s’ha posat en marxa una convocatòria de subvencions per a l’impuls digital a l’educació, adreçada a entitats i empreses que treballen en el marc de la innovació educativa i la formació digital.