Full informatiu abril 2022

GENERALITAT DE CATALUNYA
Departament d’Educació
Serveis Educatius

ABRIL– Any  2022 – curs 21/22                                              FULL INFORMATIU

Presentació de la Semifinal del XVIII Certamen de Lectura en Veu Alta a les Garrigues

Al següent enllaç trobareu la presentació de la semifinal del Certament de Lectura en veu alta que es va dur a terme a la comarca de Les Garrigues.

XV Gimcana Lingüística

Ja podeu veure les fotos i el resultat de la gimcana lingüística d’aquest any clicant al següent enllaç.

Nou material de robòtica

Des del CRP de les Garrigues us informem que hem adquirit nou material de robòtica que estarà en préstec a partir de Setmana Santa. Aquest material ve a complementar el que ja teníem a principi de curs  i que ja està reservat. Per a fer la reserva de préstec d’aquest material hem habilitat un formulari.

Convocatòria unificada de programes d’innovació pedagògica

S’ha publicat al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya la Convocatòria unificada de programes d’innovació pedagògica:. El Departament d’Educació ha unificat l’oferta de tots els programes d’innovació pedagògica amb l’objectiu de facilitar als centres l’accés a la informació i la simplificació dels processos de participació. El termini d’inscripció per participar-hi és del 17 de març fins el 16 de maig de 2022.

2n butlletí digital del Banc de recursos

Els vostres companys i companyes del grup de treball del BDR, han publicat el 2n butlletí digital del Banc de recursos: La lectura, font de plaer i de coneixement. El podeu trobar publicat a l’XTEC.

Càpsula de Medi: ODS 13 Acció pel clima, el treball a l’aula

Des del CESIRE s’ha organitzat la tercera Càpsula de Medi :ODS 13 Acció pel clima, el treball a l’aula on es donaran eines i estratègies per treballar l’emergència climàtica amb l’alumnat. Aquesta càpsula tindrà lloc el dilluns 25 d’abril de 17:30 h a 19:30 h

IX Jocs Florals Escolars de Catalunya

El Departament d’Educació convoca els IX Jocs Florals Escolars de Catalunya amb l’objectiu de promoure l’escriptura tant en prosa com en poesia en infants i joves de sis a divuit anys.

El termini per presentar les obres al CRP és el 26 d’abril de 2022

Taller STEAM al CRP Garrigues

Des del CRP de les Garrigues organitzem el Taller “Treballem les STEAM mitjançant la robòtica  dirigit als i les docents de primària. L’Èrica Marfil ens mostrarà diferents robots  i ens donarà a conèixer els possibles usos a l’aula. El taller serà presencial i tindrà lloc el dimecres, 4 de maig de 17:00h a 19:00h  al CRP de les Garrigues.  Per a fer la inscripció caldrà omplir el següent formulari abans del 27 d’abril.

15a edició del concurs educatiu Joves i Mobilitat

Adreçat a alumnes entre 12 i 18 anys. Presentació dels treballs fins el  30 d’abril de 2022.

Segona Edició dels Jocs Florals Rurals

L’Associació per la Promoció dels Productors Catalans de Qualitat en col·laboració amb l’Associació de Micropobles de Catalunya, impulsa la Segona Edició dels JOCS FLORALS RURALS. Un dels objectius d’aquests Jocs Florals Rurals és posar en  valor el món rural. El termini per a presentar les obres clou a les 23.59h del 30 d’abril del 2022.

Concurs de vídeos escolars X(p)rimenta 2022

Fins al 13 de maig del 2022, l’alumnat de primària, secundària, batxillerat i cicles formatius poden presentar els vídeos d’experiments científics en català al 12è Premi de Comunicació Científica Audiovisual, X(p)rimenta 2022.

Més informació

XIV Jornada de Programació i Robòtica Educatives (#JPRE22)

Celebració de la XIV Jornada de Programació i Robòtica Educatives (#JPRE22), el pròxim dissabte 21 de maig de 2022. Aquest any de nou serà una edició presencial, en horari de matí i tarda, on els i les assistents podran accedir a les ponències, els tallers i la fira d’alumnes. L’horari serà de 9:00h a 17:30h amb un break per dinar.