El consell dels savis

Maleta didàctica elaborada pel Museu d’Història de Catalunya que consta d’un de cinc DVD que recullen les vivències de persones que van viure la Guerra Civil Espanyola i les seves conseqüències.

Els DVD van acompanyats d’una proposta didàctica per desenvolupar a l’aula.

Adreçada als alumnes de cicle superior de primària i secundària

El contingut dels DVD és:

Viure la Guerra Civil espanyola. L’inici de la Guerra Civil, la infància en temps de guerra, els primers bombardejos, els refugis, el final de la guerra i els records de gana i el fred.

Les conseqüències de la Guerra Civil. Tres històries personals d’exilis i represàlies. La repressió del franquisme, les presons, els afusellaments, l’exili a la Unió Soviètica i a França.

La vida durant la dictadura franquista. Testimonis sobre el franquisme, les cartilles de racionament, la vida social durant la postguerra, les condicions laborals, la censura, el paper de la dona, els canvis econòmics dels anys seixanta, el turisme, la immigració a Catalunya, la lluita antifranquista i la catalanitat dins el franquisme.

La fi de la dictadura i la transició. Els protagonistes hi expliquen com van viure la fi de la dictadura, la mort de Franco, la Transició i les primeres eleccions.

L’escola catalana durant el segle XX. L’escola abans i després de la guerra, els grups escolars, el programa educatiu marcat pel franquisme, l’escola franquista,…