Lliurament de premis del 32è Premi Literari de les Garrigues

El diumenge dia 15 de maig es va dur a terme el lliurament de premis del 32è Premi Literari de les Garrigues, organitzat pel Consell Comarcal de les Garrigues i el centre de Recursos Pedagògics del Departament d’Educació, amb la col·laboració del Centre d’Estudis de les Garrigues, el Servei Comarcal de Català de les Garrigues i la Biblioteca Marquès d’Olivart de les Borges Blanques. L’acte va tenir lloc a la Casa del Cinema de Castelldans. En aquesta edició hi han participat 14 escoles i 2 instituts de les Garrigues,  amb un total de 206 contes en totes les cinc categories.

Els alumnes premiats han estat els següents:

1a Categoria (nenes i nens d’edats compreses entre els 9 i els 10 anys)

• Primer premi  per a l’obra AJUDEU-NOS A SALVAR LA TERRA, escrita sota el pseudònim “SERXIEF”, de l’autora JÚLIA FREIXES REIG, alumne de l’Escola Manuel Ortiz de Juneda.
  • Segon premi per a l’obra VIATGE A ERUOLP, sota el pseudònim “LINY”, escrita per MARIONA VIDAL ESCUER, alumna de l’escola Set Focs de Bellaguarda.
  • Tercer premi a l’obra L’AMANDA, sota el pseudònim “CLOEXADOW”, escrita per AINA PALOU GOMÉ, alumna de l’escola Abat Ruera de Puiggròs.
  • Menció especial a l’obra UN ALTRE MÓN, sota el pseudònim “CACTUS”, escrita per MANUELA SANTIAGO MACHO, alumna de l’escola “Albirka” d’Arbeca.

2a categoria (nenes i nens d’edats compreses entre els 11 i els 12 anys)

• Primer premi per a l’obra EN RECORD DE TOTES ELLES, sota el pseudònim “LA MÀGICA”, escrita per INGRID BERENGUER MOYÀ, alumna de l’escola Albirka d’Arbeca.
  • Segon premi a l’obra GERMANS BESSONS D’ACOLLIDA sota el pseudònim “LLEONA”, escrita per MARTINA VALLS MALLOL, alumna del Col·legi Timorell de Castelldans.
  • Tercer premi a l’obra EL GRAN VIATGE DE LA FAMÍLIA PELUTA, sota el pseudònim “HERMIONI”, escrita per Rosa Benet Castelló, alumna de l’escola Joan XXIII de les Borges Blanques.
  • Menció especial a l’obra: UN VIATGE AL PASSAT, sota el pseudònim “MARINETTE”, escrita per MARIA BONJOCH CABAU, alumna del Col·legi Mare de Déu de Montserrat.

3a categoria (alumnat entre 13 i 14 anys)

• Primer premi  per a l’obra QUÈ PASSA SI NO ET VULL DIR ADÉU, sota el pseudònim “NOUIS HORANSON”, escrita per ÀNGELA FARRÉ PORQUERES, del Col·legi Mare de Déu de Montserrat.
  • Segon premi per a l’obra UNA LLUITA COMPARTIDA, sota el pseudònim “CATAND 7”, escrita per NÚRIA QUERALT LLORT, del Col·legi Mare de Déu de Montserrat.
  • Tercer premi a l’obra, QUAN NO QUEDIN MÉS SOMNIS PER COMPLIR sota el pseudònim “LOU”, escrita per EVA MATEU GRAELLS, de Juneda i alumna del Col·legi Mare de Déu de Montserrat.

4a categoria (alumnat de 15 i 16 anys)

• Primer premi a l’obra PARLANT DE LA HISTÒRIA, sota el pseudònim “PACIÈNCIA”, escrita per JANA FREIXES SANS, de Juneda i alumna del Col·legi Mare de Déu de Montserrat de les Borges Blanques.
  • Segon premi a l’obra AIXÒ VA PER TU ÀVIA sota el pseudònim “AIRAM 21”, escrita per MARIA SEGURA MARTÍNEZ, del Col·legi Mare de Déu de Montserrat.
  • Tercer premi a  l’obra COLORS sota el pseudònim “MISTERWOLD WIDE”, escrita per ANNA BOTAM PARÍS, del Col·legi Mare de Déu de Montserrat.

5a categoria (alumnat de17 i 18 anys)

• Primer premi per a l’obra AUTOESTIMA, sota el pseudònim “POMA”, escrita per MARINA SANS ESQUER, d’Arbeca i alumna de l’Institut Josep Vallverdú de les Borges Blanques.
  • Segon premi a l’obra QUI ÉS NINGÚ PER JUTJAR NINGÚ?, sota el pseudònim “CAPDANNA”, escrita per ANNA CAPDEVILA PIÑOL d’Arbeca i alumna de l’Institut Josep Vallverdú de les Borges Blanques.
  • Tercer premi a l’obra DOS AMICS I UNA GUERRA, sota el pseudònim “SANSGENIT”, escrita per GENIS SANS ESQUER, d’Arbeca i alumne de l’Institut Josep Vallverdú.