Full informatiu novembre – desembre 2020

Serveis Educatius

NOVEMBRE – DESEMBRE– Any  2020 – curs 20/21                FULL INFORMATIU

Concurs de trasllats

S’ha publicat al DOCG la Resolució de convocatòria de concurs de trasllats adreçada al personal funcionari de carrera i en pràctiques per tal de proveir llocs de treball vacants.

TERMINI DE PRESENTACIÓ: del 5 al 26 de novembre

Cos de mestres

Ensenyaments secundaris i de règim especial, als instituts, instituts escola, a les escoles oficials d’idiomes i a les escoles d’art i superiors de disseny.

Setmana de la Ciència

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), amb el suport de la Generalitat de Catalunya, organitza la 25a edició de la Setmana de la Ciència, que se celebrarà del 14 al 29 de novembre, arreu de Catalunya.

ADREÇADA: alumnat de 3r i 4t d’ESO

TERMINI DE PRESENTACIÓ:

Dia Universal del nen

El dia 20 de novembre se celebra el dia universal del nen proclamat per les l’Organització de les Nacions Unides (ONU).

Jornada ACUDAM

El 20 de novembre tindrà lloc online la II Jornada ACUDAM que porta per títol “Influencers 5G. Present i futur de la inclusió.” #disCAPACITAT en format taula rodona.

INSCRIPCIONS: Fins al 18 de novembre.

XI Concurs de pintura Mas Blanch i Jové

Concurs de pintura infantil dirigit als infants de la comarca. El termini per presentar les obres finalitza el 23 de novembre de 2020.

Setmana Europea de la prevenció de residus

Del 21 al 29 de novembre se celebra la Setmana Europea de la Prevenció de Residus. Neix d’un projecte de 3 anys que rep el suport del programa LIFE+ de la Comissió Europea. L’objectiu és organitzar durant una mateixa setmana i arreu d’Europa, accions de sensibilització sobre la prevenció de residus.

INSCRIPCIONS: Fins el 12 de novembre

25N Dia Internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones

Cada 25 de novembre es celebra el Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones. L’Institut Català de les Dones (ICD) posa de manifest el seu reconeixement de l’existència de les violències sexuals en tota la seva magnitud, així com la seva implicació facilitant recursos per combatre-les, a través de la Xarxa d’atenció i recuperació integral a les dones que pateixen violència masclista.

III Jornada de Filosofia per a nens i nenes

Des de l’Institut de Ciències de l’Educació de la UdL, el grup ICE de filosofia per a nens i nenes us convida a la seva tercera jornada formativa – els dies 26 de novembre i 20 de maig de 18h a 20:30h– , que té com a finalitat, reflexionar sobre la importància del desenvolupament de la creativitat en els nens i nenes de les nostres escoles, aprofitant el moment de pandèmia que estem vivint.

INSCRIPCIONS: https://ja.cat/uPh7g

XXVIII Jornada de reflexió del Consell Escolar de Catalunya. Un nou present educatiu

El dia 26 de novembre es realitzarà la XXVII Jornada de reflexió organitzada pel Consell Escolar de Catalunya. L’objectiu del debat és reflexionar sobre els canvis que la pandèmia ha generat en l’educació i els reptes que han sobrevingut.

Podeu trobar més informació al següent enllaç

VI Simposi per a docents d’ESenRED

Ja està oberta la inscripció al VI Simposi per a docents d’ESenRED que tindrà lloc entre els dies 2, 3, 4 i 5 de desembre en format virtual.

Podeu trobar més informació al següent enllaç

VII Concurs de relats curts: “Me’n contes un de ciència?”

Concurs literari organitzat per L’Institut de Ciències de l’Educació que té com a objectiu fer palesa la importància de l’ús de l’expressió escrita en totes les àrees del currículum. Hi ha  temps fins al 15 de desembre per presentar els relats.

Play&Learn

RACC Mou-te bé Play&Learn reprodueix una població on es poden trobar 12 jocs perquè nens i nenes aprenguin a pensar i actuar seguint les bases d’una mobilitat cívica i, sobretot, segura.

Podeu trobar més informació a www.raccmoutb.cat

Reconeixement de Projectes d’innovació Pedagògica

Amb data 16 de novembre s’ha publicat al DOGC la resolució de reconeixement de projectes d’innovació pedagògica.

Trobareu tota la informació relativa a la convocatòria de projectes d’innovació en el portal de centres.

El termini per a presentar la sol·licitud, juntament amb la memòria del projecte d’innovació, és el 29 de gener de 2021.