Break out edu. Reptes

Reptes

10 raons per a jugar a un breakout . Reflexions i aplicacions:

• Ser capaç d’adaptar-se a qualsevol contingut curriculars.
  • Promoure la col·laboració i el treball en equip: l’especialització i adaptabilitat són dues competències del segle XXI que les empreses demanden als seus possibles treballadors. Tenen algun sentit sense la capacitat de formar part d’un equip, sense la capacitat necessària per a gestionar les relacions socials que requereix qualsevol grup de persones?
  • Desenvolupar el pensament crític i l’habilitat per a resoldre problemes: en molt poc temps, des d’una perspectiva històrica, hem passat de tenir dificultats per accedir a la informació a tenir-los per gestionar l’exuberant quantitat d’informació que ens arriba. Ens exigeixen que formem a les noves generacions a enfrontar-se a problemes que encara desconeixem, hem de crear escenaris que ajudin els alumnes a construir mecàniques que puguin transferir a altres situacions de la vida.
  • Millorar la competència verbal: ser capaç de transmetre un idea, d’estructurar un discurs, de gestionar a un grup de persones, de parlar amb un desconegut …  Quants de nosaltres tenim problemes per articular un raonament? Hem après a fer-ho? Quan va ser això? Vam tenir oportunitats per fer-ho en l’àmbit escolar?

• Plantejar reptes davant els quals s’ha de perseverar: una altra de les virtuts del joc és sense cap dubte la perseverança. El joc té alguna cosa a l’educació en general ofereix ocasionalment: resposta immediata. Els jocs t’ensenyen a insistir, ens entrenen a ser constants.

• Construir pensament deductiu: un breakout no és un recurs per utilitzar setmanalment, encara que als alumnes els agradaria. Després de les seves primeres experiències aprenen que han de comunicar i intentar organitzar-se. En un breakout (i en qualsevol seqüència didàctica ben dissenyada) s’aprenen mètodes generals que es poden aplicar a nous casos específics. Des de la posició d’observador que facilita un breakout, es descobreix als alumnes transferint continguts i mecàniques, i deduir estratègies per solucionar nous reptes.

• Els participants aprenen a treballar sota pressió.

• L’alumnat és el protagonista de l’aprenentatge.

• Ser divertida per a tothom.