Nom activitat: Palau dels Reis de Mallorca
Àmbit Curricular: Ciències Socials
Nivell: Cicle Superior de primària, ESO (Activitat adaptable). Durada: Matí / tarda
Estacionalitat: Tot l’any.
Objectius: 1.Conèixer el fugaç regne de Mallorca com exemple de la distribució de forces en l’època medieval. 2. Descobrir les parts principals d’un castell medieval i la vida quotidiana de palau. 3. Conscienciar del manteniment del patrimoni com a llegat del passat. 4. Reflexionar sobre la tolerància entre cultures a partir dels exemples que trobem al Palau
Descripció:
A partir d’una visita al Palau dels Reis de Mallorca l’alumne entendrà com era arquitectònicament un palau medieval i la seva evolució històrica en fortalesa i ciutadella.
Al mateix temps, entendrà el funcionament d’una cort medieval, els diferents espais i les funcions de cadascun. També ens permet descobrir un regne efímer, però marcat per la voluntat de diàleg entre diferents cultures i religions, voluntat plasmada en certs elements decoratius que trobem al Palau.
A part, degut al seu punt geogràfic elevat, des de la torre de l’homenatge, ens permet presentar la geografia de la Catalunya del Nord i situar l’alumne en l’espai per on ha passat o passarà durant la seva estada.
Competències:
AMBS-CUL-VAL | DIM31S-CUL-VAL | CO5S-CUL-VAL | Mostrar actituds de respecte actiu envers les altres persones,cultures, opcions i creences |
AMBS-CUL-VAL | DIM32S-CUL-VAL | CO7S-CUL-VAL | Comprendre i valorar el nostre món a partir de les arrels culturals que l’han configurat. |
AMBS-SOC | DIM20S-SOC | CO7S-SOC | Analitzar diferents models d’organització política, econòmica i territorial, i les desigualtats que generen, per valorar com afecten la vida de les persones i fer propostes d’actuació |
AMBS-SOC | DIM19S-SOC | CO3S-SOC | Interpretar que el present és producte del passat, per comprendre que el futur és fruit de les decisions i accions actuals |
AMBS-SOC | DIM19S-SOC | CO4S-SOC | Identificar i valorar la identitat individual i col·lectiva per comprendre la seva intervenció en la construcció de subjectes històrics |
AMBS-SOC | DIM19S-SOC | CO1S-SOC | Analitzar els canvis i les continuïtats dels fets o fenòmens històrics per comprendre’n la causalitat històrica |
AMBS-SOC | DIM21S-SOC | CO8S-SOC | Analitzar les manifestacions culturals i relacionar-les amb els seus creadors i la seva època, per interpretar les diverses cosmovisions i la seva finalitat |
AMBS-SOC | DIM21S-SOC | CO10S-SOC | Valorar les expressions culturals pròpies, per afavorir la construcció de la identitat personal dins d’un món global i divers |
AMBS-SOC | DIM21S-SOC | CO9S-SOC | Valorar el patrimoni cultural com a herència rebuda del passat, per defensar-ne la conservació i afavorir que les generacions futures se l’apropiïn |