Les mascaretes transparents, imprescindibles per a l’alumnat sord

Per als nens sords, no poder llegir els llavis és un impediment per al seu aprenentatge.

L’ús de la mascareta, que és tan necessari en aquest moment, s’ha convertit en un problema per als sords, ja que, si no poden llegir els llavis, els costa molt d’entendre el que els diuen.

Ara que ha començat el curs, a les escoles han hagut d’improvisar sistemes perquè els alumnes sords puguin seguir les classes, però els afectats creuen que hi hauria una solució molt més fàcil: les mascaretes transparents.

El Departament d’Educació s’ha compromès a fer arribar mascaretes transparents a tot l’alumnat sord, als companys de classe i als professors.

Fins que aquestes mascaretes no arribin, el que demanen les associacions és que s’estableixin uns protocols clars d’actuació a l’aula i proposen alternatives, com, per exemple, l’ús de pantalles facials quan es pugui mantenir la distància de seguretat.

MÉS SUPORT PROFESSIONAL I TECNOLÒGIC

Pel que fa al suport específic a l’alumnat amb sordesa, el Departament d’Educació ha concretat la contractació de 46 professionals més per als CREDA (logopedes, mestres d’audició i llenguatge, audioprotesistes i psicopedagogs) per al curs 2020-21. Des d’Educació es garantirà el suport en logopèdia individual i presencial. Les mesures per garantir la seguretat i protecció davant la Covid19 no permetran, però, les activitats grupals de logopèdia en què hi participa alumnat de diferents grups.