Activitats de la setmana. Recursos per a les famílies de nens i nenes amb sordesa

• ACTIVITAT  (nadons):  La logopeda mexicana Ximena M. Carreto ens parla del Baby Talk, el llenguatge dels nadons i infants entre els 0 i 3 anys.  Ens posa sobre la taula errades que comunment fem els adults a l’hora de comunicar-nos amb els infants, així com diferents estratègies molt útils per a poder estimular el llenguatge dels més petits. Us recomanem a tots els pares i les mares que veigueu el vídeo als que teniu nens en aquestes edats.

• ACTIVITAT (3-6 anys): “Abans de tocar la pastanaga, toca un animal que viu en la granja”… Des del portal web d’Activitats PIP- PhonaK ens presenten aquesta activitat molt interessant per a nens d’entre 4 i 6 anys, on ens presenten 40 cartes que pots fer per a estimular l’audició de les paraules “abans” i “després”, conceptes bàsics per a entendre ordenis simples del dia a dia.

El document es presenta en manera de targetes que pots imprimir per a jugar amb el teu fill/a amb sordesa

Es pot descarregar des d’aquí escolarplus_semana11

• ACTIVITAT  (7-10 anys):  “Entrena’t per llegir” és un projecte d’entrenament lector. S’hi pot treballar individualment des de casa o des de l’escola atenent als diferents ritmes d’aprenentatge.El material està estructurat i seqüenciat en tres blocs, anomenats “comença a córrer”, “mig fons” i “marató”. Cada bloc està format per sis unitats, actualment n’hi ha tres d’actives.  Dins de cada unitat hi ha sis grups d’activitats diferents. Cadascuna està identificada amb una icona que es va repetint en totes les unitats, només canvia el color del llibre. En acabar algunes activitats, s’hi pot comprovar la seva eficàcia en l’entrenament lector: pujant a un pòdium, obtenint medalles o copes o bé passant de llarg.

Autores: Elisabeth Badia Escolà, Carme Camprubí Maya, amb la coordinació d’Anna Pujol Brunet

Podeu accedir punxant sobre la imatge:

• ACTIVITAT (11-12 anys): Els curtmetratges són un recurs molt útil per treballar les emocions i els valors. A partir de la seva visualització es poden establir converses molt interessants amb els infants.A “La curta història d’una guineu i un ratolí” s’explica com una guineu solitària caça un ratolí i la seva relació evolucionarà a mesura que dos mussols interfereixen amb la caça. En aquest curtmetratge es treballa el valor de l’amistat, la solidaritat, la solitud, l’alegria…  (Extret del blog de la Nati Bergadà, mestra i psicopedagoga)

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *