M’endevines?

T’agrada jugar a endevinalles? L’endevinalla és un joc comunicatiu d’enginy, que es fa servir des de l’antiguitat. Es una proposició enigmàtica on l’enunciat ens dóna característiques sobre una paraula que hem de descobrir. L’endevinalla s’utilitza en tots els països i cultures i és un gran recurs lingüístic on cal pensar una mica més enllà de les paraules de forma literal. Les endevinalles ens ajuden a ampliar el significat de les paraules a millorar l’ús dels adjectius i a pensar des d’un altre punt de vista.

Us presentem: M’endevines?

Com es juga?

El joc consisteix a escoltar o llegir l’endevinalla que apareix i trobar la resposta correcta. A la dreta apareixen unes imatges que us poden ajudar. En aquest joc, apareixen quatre nivells de dificultat (debutants, prudents, agosarats i experts) i cada nivell té 10 endevinalles.

Si necessiteu ajuda cliqueu aquestes imatges:

Dóna l’opció de llegir l’endevinalla amb lletra de pal o lletra d’impremta.

Defineix el significat de les paraules més complexes.

Dóna l’opció d’escoltar l’endevinalla.

Ofereix fins a tres pistes.

Una vegada escrita la resposta es clica a COMPROVAR per veure si l’has encertat.

Quan s’encerta la resposta per passar a la següent endevinalla es clica a sobre de la fletxa.

Quan encerteu les 10 endevinalles ja podeu avançar de nivell.

Què es treballa?

• La pragmàtica del llenguatge ja que es basen en el jocs de paraules (metàfores , analogies , dobles sentits , llenguatge simbòlic).
  • La prosòdia ja que tenen musicalitat.
  • La metalingüística perquè ens ajuden a fer una reflexió sobre el llenguatge.
  • El recursos literaris perquè juguen amb les comparacions, les metàfores i les personificacions.
  • La memorització que és una habilitat que ens ajuda a adquirir vocabulari i estructures morfosintàctiques .
  • El lèxic i la semàntica ja que es descriu una paraula a través de les seves característiques i s’estableixen categories ( objecte, animal o persona).
  • La lectoespcriptura , ja que hem d’escriure el nom correcte de l’enigma.