Visita guiada del Projecte “Històries i Camins”

Avui, 23 d´octubre ha començat la setmana del Projecte “Històries i camins”. Els tòtems de l´exposició els tenim ubicats a l´arxiu de Puigcerdà. Sheila ens ha explicat 6 històries que han ocorregut en alguns camins del Pirineu.

Com ens explica, llegir i caminar són dues activitats que poden tenir efectes beneficiosos per a la salut física i mental de les persones perquè impliquen coneixement, descoberta, exercici i concentració, entre moltes altres satisfaccions. Si, a més, es combinen, poden generar una càrrega emocional important i, a la vegada, posar en valor la literatura, el camí i el territori.

El punt de partida d’aquest projecte és una exposició inspirada en alguns dels camins a peu que, fins fa un segle, es recorrien quotidianament. Era la manera més comú de traslladar-se i és per això que al darrere de qualsevol camí s’hi amaguen infinitat d’històries.

Al llarg, de la setmana vindran moltes escoles de la comarca que podran escoltar de primera mà tots els relats fantàstics que hi ha darrere de cada camí.

És important, té coneixement d´aquest camins per preservar-los i donar-los a conèixer!!

Ens hi acompanyeu?