Olimpíades de Geologia 2019

L’Asociación Española Para la Enseñanza de las Ciencias de la Tierra (AEPECT) -juntament amb altres institucions organitzadores a nivell estatal- i amb el suport a casa nostra del Departament d’Ensenyament, diverses universitats catalanes, el Col·legi Oficial de Geòlegs de Catalunya (COLGEOCAT) i l’Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya (ICGC), han convocat les dècimes Olimpíades de Geologia.

Animeu-vos a participar, amb el vostre alumnat de 1r i 2n de batxillerat (amb caràcter excepcional –si són autoritzats per la direcció del Centre– podran participar-hi alumnes de 3r i 4t d’ESO), en les proves de les respectives fases territorials de Catalunya que celebrarem el PROPER 8 DE MARÇ.

Al primer classificat de cada província se li pagarà el viatge i l’estada per poder concórrer a la fase final, a Càceres, el 6 de abril de 2019. Els alumnes classificats en segona i tercera posició també podran representar la província a la final de Cáceres amb totes les despeses pagades si la participació a les seva seu supera el 50 inscrits (procedents de més de 5 centres diferents) i els 100 inscrits (procedents de 8 centres diferents) respectivament. Enguany també està previst que els guanyadors a la fase final de Càceres participin a l’agost a la fase internacional a Corea del Sud, amb totes les despeses pagades.

La prova inclourà una part individual del mateix tipus que la de l’any passat (50 preguntes tipus test) i una prova en grup teòrico-pràctica que consistirà en la identificació de minerals, roques i fòssils i la interpretació de mapes i talls geològics sobre els quals es formularan preguntes relacionades amb la reconstrucció de la història geològica, els recursos, riscos o impactes de la zona.

Aquest any la participació continua essent en grups de 4 alumnes. Volem remarcar que els instituts poden decidir presentar-se amb grups de 4 ja constituïts, o bé alumnes individuals o grups incomplets i l’organització els agruparà amb alumnes d’altres centres.

La inscripció serà a través de la butlleta d’inscripció i que trobareu a la pàgina web (http://www.aepect.org/actividades-geologicas/olimpiada-geologia/10es-olimpiades-de-geologia-de-catalunya/) cal fer-la abans del 11 de gener. Per tal d’afavorir la participació del màxim nombre de centres i ajustar la capacitat organitzativa s’ha establert que es garanteix que 2 equips per centre podran participar però es poden inscriure més equips de reserva i, cas d’haver-hi places s’acceptaran. Passat el termini d’inscripció es notificarà via e-mail als centres la inscripció definitiva…

Confiem en la vostra implicació entusiasta i us demanem que promogueu la inscripció dels vostres alumnes.