Nova activitat en breu

Aquest primer trimestre quedarà enllestida una nova activitat de l’EdA de Tremp de l’àmbit història i societat. Portarà per títol el front del Pallars i es desenvolupa a la zona de la Posa i al poble d’Isona.

A la Posa s’efectua  un recorregut per les trinxeres republicanes, on es realitzaran una serie de lectures d’escrits de testimonis directes i un joc de descoberta al voltant de l’ermita de la Mare de Déu de la Posa. Al poble d’Isona es realitza un itinerari que s’atura als punts més rellevants de la seva reconstrucció després de ser destruïda, quasi completament, pels bombardejos, al estar situada just en la línia del front.

Aquesta activitat està adreçada a l’alumnat de 4t ESO i 2n de batxillerat i el professorat disposarà d’una fitxa didàctica i un quadern d’activitats prèvies i posteriors.

Tot aquest material ha estat elaborat per l’arqueòloga Núria Nolasco i la historiadora Laura Egea, per encàrrec del Consell Comarcal del Pallars Jussà, amb la col·laboració del Memorial Democràtic. L’EdA de Tremp ha adaptat aquest material per confeccionar un quadern d’activitats per a l’alumnat i serà l’encarregat de fer el guiatge a l’activitat.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *