Itinerari literari a Herba-savina guiat per Pep Coll

L’escriptor Pallarès Pep Coll, ha guiat a un grup d’alumnes de 3r i 4t ESO de l’Escola Maria Immaculada de Tremp, en un itinerari literari-naturalístic des de Pessonada a Herba-savina, tot rememorant el seu exitós llibre Dos taüts negres i dos de blancs (que els/les alumnes havien llegit prèviament).

Durant el trajecte es realitzaren reflexions i observacions relacionades amb la novel·la i el paisatge que en surt descrit. Al cementiri d’Herba-savina es realitzà la lectura d’un breu passatge de la novel·la davant la tomba de la família, l’assassinat del qual es narrat en aquesta.

Aquest, ha estat el primer dels quatre guiatges que en Pep Coll realitzarà aquest tercer trimestre amb alumnes de 4t d’ESO dels Instituts de Secundària dels dos Pallars i que permetran l’establiment d’una nova activitat literària-naturalística per la vall de Carreu durant el proper curs.

El grup també ha estat acompanyat per dos guardes de la Reserva Nacional de Caça de Boumort, que van realitzar part de les explicacions naturalistes i guiaren les observacions de les abundants aus rapinyaires de la Reserva.