La cubeta olotina des del volcà Bisaroques

Activitat que es realitza al volcà Bisaroques i ens ajuda a interpretar un paisatge modificat pel vulcanisme a partir de l’observació del territori i la posterior construcció, a escala, d’una maqueta de la zona.

Es fomentarà la interpretació i elaboració d'un mapa de la cubeta olotina tot localitzant-hi diferents elements del paisatge: Volcans, rius, barris d'Olot, serralades...

A posteriori es comprovarà la correspondència entre el paisatge, el mapa i la maqueta tot simulació com era el paisatge abans de les erupcions volcàniques que van modular el paisatge de la Garrotxa.

Des del Camp d'Aprenentatge de la Garrotxa, i un cop finalitzada l'activitat, s'ús facilitaran eines i recursos per tal de poder realitzar un treball posterior amb l'alumnat.

Aquest treball posterior es realitzarà al centre i permetrà a l'alumnat comunicar i mostrar els aprenentatges adquirits durant l'activitat i aprofundir, si és necessari, en els aspectes que creieu més rellevants. En aquest sentit, des del Camp d'Aprenentatge estem oberts en tot moment a noves propostes i formats que facilitin i s'adaptin a la realitat i al dia a dia del centre.

• L'activitat es realitza al volcà Bisaroques. Per arribar-hi caldrà desplaçar-nos-hi a peu per camins i senders.
  • Tota l'activitat es realitza a l'aire lliure. Serà necessari que tan l'alumnat com el professorat portin calçat i roba adequada.
  • Amb la prèvia coordinació del Camp d'Aprenentatge, i en funció de les necessitats de cada centre educatiu, es pot adaptar la durada i l'àmbit d'actuació de l'activitat.