La Greda vol fer noves amistats

Situació d'aprenentatge a partir d’un repte per resoldre durant l’estada a la Garrotxa. La Greda, la protagonista, va trobant els seus amics i amigues durant (M2) la seqüència didàctica per diferents indrets de la Zona Volcànica on es realitzaran activitats que permeten descobrir els sabers relacionats a la situació. Però, al mateix temps, la Greda també vol fer noves amistats i diverses, amb característiques, orígens i edats diferents a ella i els seus amics garrotxins.
L’escola rebrà una carta on la Greda es presenta i els demana un petit repte motivant l’estada posterior. En aquest moment (M1) els alumnes poden començar a formular hipòtesis i cercar les noves amistats fent un estudi geològic del seu entorn. La proposta és personificar alguna mostra de la zona que poden portar a l’estada o presentant-la al M3.

Un cop finalitzada l'estada a la Garrotxa, els alumnes rebran al centre una altra carta. Aquesta vegada escrita per les amistats de la Greda, demanant que també volen conèixer altres amigues i amics com elles de l'entorn proper de l'escola que ha fet l'estada. Aquest producte final requereix un estudi més enllà de la geologia,  també de la fauna i flora per aprofundir en les diferències i semblances entre les dues zones.