Croscat: La història d’un volcà

Itinerari pel volcà Croscat amb l'objectiu de descobrir-ne la seva història. L'observació, manipulació dels materials i el debat ens permetran interpretar la seva formació, les accions humanes que hi han tingut lloc, els canvis que ha patit i el seu estat actual.

En reconeixerem les seves característiques, n'esbrinarem les seves dinàmiques i el seu funcionament durant les erupcions i n'estudiarem com ha sigut i com serà la seva evolució al llarg del temps.

Al llarg de la sortida també es posaran de relleu, valorant-ne les característiques i la seva importància, els diferents ecosistemes i les diferents formacions vegetals presents a la zona volcànica.

A partir de la visualització del vídeo Croscat la història d'un volcà l'alumnat rebrà, en format molt breu i sintetitzat, informació sobre l'origen, la formació i l'evolució d'un dels cons volcànics més singulars de la Garrotxa, el Croscat.

Amb la introducció de nou vocabulari i de nous conceptes vulcanològics, l'alumnat podrà realitzar la visita i l'estudi dels cons volcànics amb molta més facilitat i predisposició.

Vídeo complert

Animació

• Si es visita més d'un con volcànic, per tal de desplaçar-nos per la zona, serà necessari disposar de l'autocar del centre.
  • Tota l'activitat es realitza a l'aire lliure i transcorre per camins i senders. Serà necessari que tan l'alumnat com el professorat portin calçat i roba adequada.
  • Amb la prèvia coordinació del Camp d'Aprenentatge, i en funció de les necessitats de cada centre educatiu, es pot adaptar la durada i l'àmbit d'actuació d'alguna activitat.