Comissió Representativa Institucional del Pla Educatiu d’Entorn d’Esplugues

El passat dia 4 de novembre es va celebrar a l’Espai Baronda la trobada anual de la Comissió Representativa Institucional del Pla Educatiu d’Entorn d’Esplugues de Llobregat (PEE 0-20) on vam poder comptar amb la presència de més de 60 agents de tota la comunitat educativa.

L’objectiu de la trobada era revisar les accions dutes a terme durant el curs 2020-2021 dintre del marc del Pla Educatiu d’Entorn i donar a conèixer la planificació per aquest curs.

L’Alcaldessa, Pilar Díaz, va destacar les 42 actuacions dutes a terme des del marc del Pla Educatiu d’Entorn amb l’objectiu de buscar l’equitat, la igualtat d’oportunitats i la inclusió per a tots els infants i joves del municipi.

La Inspectora, Eulàlia Casanovas, destaca que amb la incorporació d’Esplugues al pla pilot del PEE 0-20 durant aquests quatre anys l’envergadura del PEE ha crescut molt donant una important i indispensable dimensió comunitària a l’acció educativa que s’ha dut a terme.

La Regidora d’Educació, Montse Pérez, va destacar algunes de les accions dutes a terme durant el passat curs:

-L’ampliació del Cicle de xerrades a la franja 0-3 arribant així a totes les edats.

-La posada en marxa del Passaport Edunauta repartint 950 passaports entre infants de 5è i 6è, i vinculant-hi 52 activitats donant visibilitat a aprenentatges del fora escola i afavorint la personalització dels itineraris educatius.

-El desenvolupament d’activitats d’estiu per infants i joves amb una situació més desafavorida, amb el Gaudeix l’estiu atenent a 29 infants i l’Aprofita l’estiu amb la participació de 42 joves.

Durant la Comissió es van presentar les dades d’absentisme del municipi destacant que ens trobem, en línies generals, per sota dels nivells mitjans de Catalunya en totes les etapes educatives.

També es va exposar l’organigrama actual del PEE amb les diferents comissions i grups de treball que actualment tenim en funcionament i els diferents canals de comunicació disponibles per facilitar-ne l’accés (PEE, Servei d’Orientació d’Àmbit Comunitari -SOAC-, Pla d’Innovació i Passaport Edunauta).

A nivell d’actuacions aquest curs es manté la mateixa línia d’acció i es posen en marxar les següents novetats a partir de les demandes rebudes:

• Taller esportiu per potenciar l’activitat física entre els joves a l’Institut Joanot Martorell
  • Taller de piscina per aquell alumnat de 1r d’ESO de l’Institut Joanot Martorell que no té un bon domini del medi aquàtic
  • L’ampliació d’Artteràpia com element fonamental per un treball emocional amb els infants i joves
  • Mentoria socioeducativa amb l’acompanyament de tres joves del municipi
  • La constitució de la Comissió d’Alumnes amb representants dels diferents centres educatius donant veu a l’alumnat de tot el municipi
  • La Comissió de català per donar un nou impuls comunitari a la llengua

Des del Pla Educatiu d’Entorn seguirem treballant per acompanyar a tots els infants i joves del municipi afavorint el seu èxit educatiu i la seva inclusió social des d’un treball comunitari amb tots els agents de la comunitat educativa.