XVII Mostra de Treballs de Recerca Ciutat de Sant Joan Despí 2022 – Acte d’entrega dels guardons

Un any més, s’han lliurat els guardons per als millors Treballs de Recerca Ciutat de Sant Joan Despí en l’edició de 2022 d’entre els prèviament seleccionats pels centres educatius de la ciutat que imparteixen Batxillerat: Col·legi Ateneu Instructiu, Institut Francesc Ferrer i Guàrdia i Institut Jaume Salvador i Pedrol. L’acte de lectura del veredicte i lliurament de premis, amb presència de l’alumnat finalista i les seves famílies, tutors i tutores dels seus treballs, representants dels centres educatius i del jurat presidit per la Sra. Núria Ros (Regidora d’Educació, Infància, Família i Joventut), s’ha celebrat el dijous 7 d’abril de 2022 a la Sala d’Actes de l’Àrea de Serveis a la Persona de Sant Joan Despí.

Els Treballs de Recerca que optaven als premis en els diferents àmbits determinats per les bases d’aquesta edició han estat:

Àmbit Ciutat de Sant Joan Despí (temàtica de treball relacionada amb el municipi de Sant Joan Despí):

• La Vida Celíaca. Menús casolans i els restaurants de Sant Joan Despí.
  • なぜマンガは人気ですか。El manga i la seva influència cultural a Sant Joan Despí.

Àmbit Ciutat feminista (premis a la recerca en perspectiva de gènere):

• Influencia, desde una perspectiva histórica, de la publicidad sexista y subliminal.
  • Educació afectivosexual en la infantesa.
  • No soy tu bby. Reggaeton i masclisme.

Àmbit Ciències Socials, Arts i Humanitats:

• Brexit. What is behind it?
  • “Si és meu, val més”. L’Efecte de Dotació en psicologia.
  • El silenci imposat. Pedro Cebrián: despertant la memòria.
  • Realitat o ficció? Un treball “de cine” sobre catàstrofes naturals.
  • Ciència a la venda. La ciència com a reclam en els productes alimentaris i cosmètics.

Àmbit Científic i Tecnològic:

• La diabetis en l’actualitat. Aproximació al tractament amb cèl·lules mare.
  • Micromons. Estudi dels microorganismes presents en el nostre entorn.
  • La doble cara dels antibiòtics: els “superbacteris”
  • Malbaratament alimentari, fam i actualitat.

A l’espai web de l’edició trobareu amb més detall tots els treballs i un breu vídeo explicatiu de la seva recerca per part de totes les autores i els autors, així com els premiats en cada una de les categories.

Moltes felicitats per la feina a tot l’alumnat finalista i guardonat en aquesta edició!