Voluntaris i alumnes del Lecxit visiten la biblioteca Sant Ildefons

La biblioteca Sant Ildefons va rebre ahir la visita dels voluntaris i alumnes que participen en el programa Lecxit, d’impuls de l’èxit educatiu a partir del suport i la millora de la comprensió lectora, una iniciativa promoguda per la Fundació Bofill.

Durant més d’una hora, les bibliotecàries de l’àrea infantil van acompanyar els visitants per les instal·lacions i els van explicar què és una biblioteca, com funciona el servei de préstec, què cal per fer-se el carnet de lector i, encara més important, que l’accés i l’ús de totes les biblioteques públiques és lliure i gratuït. Excepcionalment, els petits lectors van poder ficar el nas en alguns racons secrets de la biblioteca Sant Ildefons, com ara el magatzem on es guarden els llibres i on es gestionen els retorns. Ha estat una tarda molt enriquidora, divertida i plena de preguntes i dubtes resolts.

Els sis participants del programa Lecxit són alumnes de 6è de l’Escola Montserrat, que una tarda a la setmana rep la visita d’uns voluntaris especialment sensibles a la millora de les oportunitats educatives perquè puguin guiar, acompanyar i ajudar a desenvolupar les capacitats lectores dels seus mentorats. A tots plegats, escola, famílies i voluntaris, moltes gràcies per la tasca que feu a favor de l’educació.