Racó de lectura a Cicle Inicial: una oportunitat per fomentar la lectura entre els infants

Racó de lecturaA Cicle Inicial de l’escola Sant Miquel de Cornellà  fem ús del racó de la lectura a l’aula, un espai pensat per fomentar la lectura i la investigació dels temes que es treballen als projectes.

A més del llibres de lectura, que es van renovant periòdicament, per a cada projecte es fa un recull de llibres relacionats amb la temàtica que s’està investigant a cada projecte i que han de servir per ampliar informació. Aquest recull queda a disposició de l’alumnat.

Quan iniciem un projecte nou, presentem a l’alumnat una sèrie de llibres relacionats amb ell. Portem llibres del propi cicle, de la biblioteca de l’escola, de les biblioteques municipals… i de vegades hi ha alumnes que porten llibres de casa. En aquest últim cas, són els propis alumnes els encarregats de presentar els seus llibres.

Parlem de la tipologia d’aquest llibres, del seu contingut, de com estan identificats i recordem també les normes d’ús de la biblioteca d’aula.

Aquest racó de lectura també és l’excusa perfecta per que els nostres nens i nenes presentin llibres propis que els hagin agradat i que vulguin compartir amb la resta de companys i companyes.

Com funcionen aquestes presentacions?

L’alumnat porta el llibre espontàniament i pacta amb la tutora un moment adient per fer la presentació del llibre.

Quan el llibre és un conte, la mestra ajuda a explicar-lo si és necessari. Quan és un llibre d’informació, es fa una revisió de les pàgines que més han agradat al/la alumne/a que el presenta.

Aquests llibres es queden a un espai de la biblioteca d’aula una setmana per tal que la resta de companys/es el pugui mirar o llegir.

Beatriz Ojeda