“JAMs TR” 2024: cloenda de les jornades de Treballs de Recerca amb l’alumnat de 1r de batxillerat dels instituts de Cornellà

Les “JAM TR” són jornades de dos matins organitzades en horari lectiu pel Citilab i el Centre de Recursos Pedagògics per facilitar als alumnes dels instituts de Cornellà el disseny del seu futur Treball de Recerca. L’alumnat de 1r de batxillerat s’inicia en el món de la recerca plantejant un tema d’interès personal que relacionaran amb els ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible impulsats per l’Organització de les Nacions Unides en el marc de l’agenda 2030), definint durant el primer matí l’impacte, les tasques i la pregunta de recerca del seu projecte.  A la segona sessió es porten a terme altres dinàmiques de suport que recullen els procediments científics necessaris per dissenyar una òptima recerca: definició d’objectius generals i específics, hipòtesi de treball, metodologies aplicables i ecosistema d’agents locals de suport a la investigació. Les jornades conclouen amb una breu exposició de la feina feta per part dels assistents.

Enguany, alumnes de 1r de batxillerat dels instituts Esteve Terradas i Illa (24 i 26 de gener) Francesc Macià (1 i 2 de febrer), Miquel Martí i Pol (15 i 16 de febrer), han completat les jornades iniciades el 19 de gener amb l’Institut Joan Miró. Com a novetat d’aquest curs, l’alumnat de l’Institut Maria Aurèlia Capmany s’ha reincorporat a les sessions de les JAM TR (31 de gener i 14 de febrer).

Al voltant doncs d’uns 360 alumnes de tots els centres de la ciutat han donat les primeres passes en el disseny del que serà el seu Treball de Recerca amb l’orientació i el suport del Citilab i el Centre de Recursos Pedagògics, i la col·laboració del grup d’innovació docent CompREd de la Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona.