La mort i el dol

Primària
Secundària

Descripció:

Parlar de la mort sempre “ens remou”, però la mort és una part de la vida. En el moment que naixem comencem a morir, per això la mort no la podem entendre únicament com un fet, és un procés.

A l’escola o als instituts tants plens de vida ens sembla que la mort no hagi de tenir lloc, per això generalment, parlem de la mort quan hi ha un esdeveniment que ens exigeix abordar el tema.

En aquests casos, com a educadors, hem d’acompanyar i donar consol als nostres alumnes, al seu entorn i al context familiar. Cal fer-ho de la forma més natural per ajudar-los a superar les situacions de dolor.

S’han fet estudis que han demostrar que és més difícil superar una situació quan els adults voluntàriament o involuntàriament, disfressen els fets. Perquè els nens/es independentment de la seva edat, poden captar el més essencial sobre la mort.

Contingut de la capsa:

Quatre dossiers, onze llibres i nou DVDs

Dossiers:

Les pèrdues vitals. Treballant des de la prevenció

Orientacions per a la intervenció en situacions de dol a l’escola

Orientacions per a la intervenció en situacions de dol a l’institut

Recull de recursos per treballar la pèrdua i el dol