CRP del Bages. Butlletí desembre 2023

Per conèixer les últimes novetats i informacions actualitzades visita la nostra pàgina web i segueix-nos al twitter @crpbages i a l’Instagram

Tallers, cursos, jornades, concursos…

Activitats de formació pel segon trimestre – PFZ Bages-Moianès

Us informem de les formacions que es portaran a terme durant el segon trimestre del curs 23-24. El període d’inscripció serà del 7 al 15 de gener. Podreu consultar les assignacions a partir del 31 de gener.

Oferta de formacions i jornades del ST de la Catalunya central

Us informem que des del ST de la Catalunya Central organitzen una formació per a docents d’Educació Infantil i Primària amb tasques principalment de tutoria i que tenen alumnat TEA a l’aula i una jornada sobre la prevenció de les conductes suïcides a l’adolescència.

Difusió informació sobre La Marató de TV3

Aquest any, la 32a edició de La Marató de TV3, es farà el 17 de desembre i estarà dedicada a la Salut Sexual i Reproductiva. Entre el 16 d’octubre i el 17 de desembre, professionals de la salut fan sessions divulgatives per acostar els joves a aquesta realitat mèdica i humana.

Activitats per l’alumnat

VIII Edició del programa Recerkids

Recerkids és un programa educatiu que té com a objectiu apropar la recerca científica a l’alumnat de 5è i 6è de Primària. Consisteix en fer un projecte de recerca amb l’alumnat, compta amb material didàctic ben pautat i podreu compartir els resultats de la recerca amb altres escoles.

Recursos

Nou recurs: Maleta pedagògica “Emmiralla’t, prevenció dels trastorns de la conducta alimentària”

Disposem pels centres de secundària d’un nou material pedagògic, la bossa Emmiralla’t, que podeu trobar en préstec a la nostra mediateca.

Drets humans, tolerància i respecte, la proposta de Nextus per aquest Novembre!

Aquest mes, a Nextus trobaràs propostes audiovisuals, per a totes les edats, que inciten la reflexió i el debat “Més enllà de la Guerra“.

Recurs pedagògic de memòria històrica per secundària

L’associació DateCuenta i sota el títol “VENCIDxS: La Memòria Democràtica a les Aules” han elaborat una pàgina web amb material didàctic, fragments d’entrevistes a supervivents de la Guerra Civil i el franquisme, propostes d’activitats per als alumnes i una petita guia docent. És dirigit a alumnat d’ESO i Batxillerat.

Biblioteca

Aquí teniu un recull de novetats bibliogràfiques sobre Llibres digitals sobre l’impacte de les pantalles en la infància i l’adolescència que podeu consultar en línia. Esperem que siguin del vostre interès.

El debat dels mòbils a l’escola

La fundació Bofill ens proposa la lectura d’un article sobre un tema candent en els nostres instituts. El mòbil es pot considerar una oportunitat per potenciar les pràctiques educatives? o és més aviat un risc per mantenir una bona salut mental?

Les Revistes del Mes – Octubre 2023

Ja teniu aquí les revistes del mes d’octubre, rebudes a la Biblioteca del Departament d’Educació. Són totes accessibles en línia, algunes gratuïtes i d’altres que requereixen claus d’accés.

Novetats sobre història i educació – Novem​bre 2023

Han arribat novetats bibliogràfiques a la biblioteca del Departament. Estan a la vostra disposició per agafar-les en préstec, si esteu interessats/des, poseu-vos en contacte amb el vostre CRP de referència.