CRP del Bages. Butlletí abril 2024

Per conèixer les últimes novetats i informacions actualitzades visita la nostra pàgina web i segueix-nos al twitter @crpbages

Tallers, cursos, jornades, concursos…

XVIII Jornades escola rural SERC

Les XVIII Jornades d’Escola Rural “(RE)VISIÓ DE LA ZER”, organitzades pel SERC, tindran lloc al museu Terra de l’Espluga de Francolí el 12 i 13 d’abril. Aquí teniu el programa de la jornada.

CREDA Catalunya Central. Presentació del documental “Apunts en blanc”

L’equip del CREDA de la Catalunya Central ens convida a la presentació del documental “Apunts en blanc”, realitzat per un grup de joves amb pèrdua auditiva. La presentació es farà el dimecres 17 d’abril, a les 19:00 a l’Auditori de la Plana de l’Om de Manresa.

Premis Bonaplata Joves 2024

Ja ha sortit la convocatòria dels Premis Bonaplata per a Joves. Tenen com a objectiu premiar a estudiants que, en l’àmbit de les activitats docents reglades, hagin dut a terme treballs enfocats el el patrimoni industrial o que fomentin les vocacions tècniques.

Presentació del llibre “La gosadia d’ensenyar”

El Centre de Documentació en Literatura Infantil i Juvenil Josep Maria Aloy acollirà el dijous 18 d’abril, la presentació del llibre “La gosadia d’ensenyar“. La presentació es farà a les 18 h, a l’espai Aloy (edifici FUB4) i està oberta a tothom.

Activitats per l’alumnat

Exposició Biomaterials: Explorant el Món de la Bio-Creativitat E

El Museu de l’Aigua i el Tèxtil de Manresa, organitza l’exposició “Biomaterials: Explorant el Món de la Bio-Creativitat”. Aquesta activitat té com a objectiu inspirar als joves, de 3r i 4t d’ESO, a veure el sector tèxtil com una expressió creativa i sostenible. Es podrà visitar del 10 al 21 d’abrilal Museu de l’Aigua i el Tèxtil.

Coneix la vida que hi ha al voltant del torrent Fondo i l’aiguamoll de les Torres

Les associacions Parc de la Séquia i Meandre proposen una caminada divulgativa per descobrir la biodiversitat del Torrent Fondo i el seu aiguamoll a les Torres. La trobada serà el dissabte 13 d’abril a les 9:30. Per a més informació cliqueu aquí.

Inspira el canvi treballant els ODS aquest 3r trimestre!

Nextus està compromès amb la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). És per això que han habilitat un nou espai amb recursos i propostes audiovisuals per implementar a les classes.

Us oferim digitalitzat l’àlbum de fotografies i dibuixos que Cine Club Manresa va regalar a Luis García Berlanga el 1961

El portal educatiu de memòria històrica memoria.cat ofereix un web dedicat al rodatge de la pel·lícula “Plácido” a Manresa. Compta amb un àlbum amb fotografies i dibuixos que Cine Club Manresa va regalar al seu director, Luis García Berlanga, per agrair-li la seva assistència a una de les sessions organitzades per l’entitat manresana on Berlanga va presentar la pel·lícula “Bienvenido Mr. Marshall”

Les revistes del mes. Març 2024

Ja teniu aquí les revistes rebudes a la Biblioteca del Departament d’Educació. Són totes accessibles en línia, algunes gratuïtes i d’altres que requereixen clau d’accés.

Biblioteca-Educació. Novetats sobre entorn digital – març 2024

Han arribat novetats bibliogràfiques sobre entorn digital a la biblioteca del Departament. Estan a la vostra disposició per agafar-les en préstec. Si esteu interessats, poseu-vos en contacte amb el vostre CRP de referència.