John Tracy Clinic (JTC) a Barcelona aquest mes de Març

T-oigo, l’associació sense ànim de lucre per a famílies de nens amb pèrdua auditiva, organitza una sèrie de cinc esdeveniments a Madrid i Barcelona amb la John Tracy Clinic (JTC) de Los Angeles (Califòrnia, EUA) del 17 al 21 de Març , oferint formació i suport a les famílies de nens amb pèrdua auditiva i als professionals que els atenen.
La John Trunnamedacy Clinic (JTC) de Los Angeles (Califòrnia, EUA) és líder mundial des de 1943 en el suport a les famílies de nens amb pèrdua auditiva i formació a professionals. Fundada per la dona de l’actor Spencer Tracy amb el suport del seu amic Walt Disney, per compartir amb altres famílies la seva experiència després de ser mare d’un nen (John) amb pèrdua auditiva, la clínica ofereix des de llavors als pares els coneixements necessaris perquè ajudin els seus nens a desenvolupar tot el seu potencial de comunicació. El seu lema, “Esperança, Orientació i Suport” i la seva filosofia tan positiva canvia vides.
El diagnòstic de sordesa d’un fill és un moment difícil per als seus pares. El 99% dels nens que neixen amb sordesa tenen pares oients que, davant el diagnòstic, es mostren abatuts i desorientats. A través dels seus programes i activitats, la JTC capacita les famílies per ajudar els seus fills en el desenvolupament de les seves capacitats comunicatives.
Els esdeveniments organitzats per t-oigo
amb els professionals de la JTC inclouen una Conferència a la Fundació Rafael del Pino de Madrid, un còctel / sopar benèfic al restaurant “La Favorita” de Madrid, i sessions de consulta privades i campaments d’immersió per les famílies amb els seus fills i professionals tant a Toledo com a Barcelona. Aquests campaments inclouen formació intensiva, sessions de suport i activitats lúdiques en família orientades a l’expressió, diversió i interacció del grup. Tenen com a objectiu la formació i l’establiment de vincles amb altres pares de família per tal de compartir recursos, històries i habilitats, escoltar-sense jutjar, encoratjar, aconsellar, i reduir l’aïllament. Els esdeveniments estan oberts al públic prèvia inscripció a t-oigo.com i amb aforament limitat. (Inscripcions als esdeveniments en aquest enllaç. )
Segons una enquesta feta al desembre de 2016 per t-oigo els antics alumnes de JTC, les famílies espanyoles que van assistir a les sessions d’estiu a Califòrnia per a famílies de parla hispana, van nomenar com l’aspecte que més recorden de tota la seva experiència els grups de suport. El 80% dels participants en l’enquesta van nomenar “l’ambient emocional i la motivació / filosofia positiva de la JTC”, i el 60% “el tenir un espai i temps per enfocar-me únicament en aquest tema” com els aspectes que més valoraven. Recorden els “excel·lents professionals que ens van proporcionar les eines necessàries per aconseguir els seus objectius d’Esperanza, Guia i Empoderament en la nostra família. Centrats en la força de la família. “I” la sensació d’estar en un lloc on et entenien, et donaven resposta a tot el que poguessis plantejar de dubtes, pors, un lloc on darrere de cada aspecte, tema, lloc … hi havia un professional que sabies que coneixia aquest camp des de l’experiència i la formació i amb un tracte humà que encara avui m’emociona. Totes les famílies havien passat o estaven passant gairebé pel mateix que tu i això em generava una sensació de suport, de germanor … Senties que tot anava a sortir bé. Vaig tornar sabent molt més, però sobretot amb una confiança en mi, en el meu fill, en la meva família, en el futur, que no té preu. I també vaig tornar amb molts amics de l’ànima amb els que vaig compartir aquells dies i als que vull de cor. ”
La despesa mitjana de les famílies que van assistir al programa d’estiu a Califòrnia durant 2 setmanes rondava els 6200 euros, segons l’enquesta.

Una despesa que consideren que els “ha cambiado la vida”, i que 100% dels participants van donar la màxima puntuació a l’hora de recomanar a altres famílies. Conscient que no totes les famílies ni professionals poden permetre el creuar el toll, t-oigo ha organitzat aquests esdeveniments per introduir la JTC a Espanya de forma mes assequible, a més de donar a conèixer els seus programes d’educació mundial en línia en anglès i espanyol per a les famílies, consultes per telepràctica, i programes professionals postgraduats que inclouen presencials i per internet.