Vivint l’arqueologia a l’INS Montserrat Miró

VIVINT L’ARQUEOLOGIA

Des de l’Institut Montserrat Miró ens comparteixen aquest projecte que treballen cada any.

El projecte va sorgir l’any 1981, al cap de pocs anys va fer néixer el Museu de Montcada i des de l’any 2000 tenim conveni amb la Diputació de BCN i el Parc de la Serralada de Marina (també amb l’Ajuntament de Montcada). Seguim treballant a nivell arqueològic al jaciment i a nivell pedagògic treballem  amb els alumnes per promoure la sensibilització vers el patrimoni i la història local així com fomentar el sentiment de pertinença a l’institut, al projecte, al municipi…

Us compartim uns vídeos on podreu veure com treballa l’alumnat de l’INS Montserrat Miró

• Vídeo “casolà ” que vam fer el curs COVID, just abans del confinament. ( La veu en off és d’un alumne). En ell s’expliquen els resultats arqueològics que vam obtenir a la campanya d’estiu 2019 i que vam presentar en un acte a l’Ajuntament.
  • Vídeo és de  TV de Terrassa, per un programa televisiu que tractava temes educatius, pedagògics, i  que es deia Vallès Educa.
  • Vídeo del darrer curtmetratge que vam rodar fora del jaciment i sense públic a causa de les restriccions de la COVID. Aquest vídeo el van enviar a la universitat UNAM de Mèxic, amb la que també fem col·laboracions.
  • Vídeo d’una petita promoció que vam editar per donar a conèixer les publicacions que més avall t’he adjuntat, fent una activitat familiar al Museu de Montcada, enfocada a públic infantil i que va ser dissenyada i realitzada també pels nostres alumnes de 1r de batxillerat.