UNA REALITAT A L’OMBRA: ABÚS SEXUAL INFANTIL

“La realitat de l’abús sexual infantil està oculta” (Noemí Pereda).

Durant el curs 22-23, es va realitzar la formació La salut mental i l’entorn educatiu: Desfent el tabú i obrint mirades. L’objectiu general s’emmarcava en conscienciar i sensibilitzar com la salut mental es manifesta d’una forma emergent en els centres educatius a través de malestars emocionals, trastorns mentals…

Així doncs, reflexionàvem sobre el malestar que aflora als centres educatius.

Aquest curs 23-24, volem crear un espai per posar l’atenció i reflexionar sobre altres situacions silencioses que impacten en el benestar de l’alumnat, com és l’abús sexual infantil i que esdevé, una situació complexa per la gestió i acompanyament en els centres.

De la temàtica central, s’articulen 5 sessions formatives. Aquestes sessions, connectades entre elles, pretenen teixir en una primera instància, dues sessions on l’objectiu principal és  la conceptualització, les bases teòriques i una perspectiva objectiva de les dades que emmarquen la realitat actual envers l’abús sexual infantil. Així també, una altra sessió on la finalitat és desenvolupar i conèixer els protocols actuals en l’educació i entrelligar fils entre diferents professionals per parlar sobre la situació d’abús sexual infantil a les escoles i reflexionar sobre les consideracions ètiques que ens interpel·len.

Aquest recorregut, també, ens permetrà aturar-nos i poder compartir una sessió des d’una experiència d’un centre educatiu concret. En l’última sessió es realitzarà un tancament amb les persones participants on, a través de la posada en comú de la informació recollida en les diferents sessions, es compartiran fils i agulles per teixir línies i orientacions presents i futures que ens permetin enfilar situacions entrelligades com és, l’abús sexual infantil.

La primera sessió la conduirà una professional del grup GReVIA (Grup de Recerca en Victimització Infantil i Adolescent de la Universitat de Barcelona i la 2a sessió la impartirà una professional de la Fundació Vicky Bernadet.

INSCRIU-TE AQUÍ