Reinicia’t! Per una biblioteca escolar activa

Ha estat un curs molt complex. Els centres educatius s’han hagut de reinventar per seguir oferint una educació de qualitat. I les biblioteques escolars? Moltes d’elles s’han reconvertit en biblioteques d’aula, algunes han seguit funcionant amb restriccions, altres han estat espai per als grups bombolla… però, la majoria, no han deixat de funcionar, han seguit priotizant els serveis essencials per apropar la lectura a la comunitat educativa. Així es constata en les gairebé 50 experiències de centres publicades en aquest espai nodes al llarg d’aquest curs i les quasi 70 experiències publicades a l’espai #biblioactivacovid des de maig de 2020. Només tenim paraules d’agraïment.

És hora de tancar la campanya #biblioactivacovid. I és hora de reiniciar-se. Perquè tot i que la situació de pandèmia encara no ha acabat, que no podem abaixar la guàrdia i que potser hi haurà moments en què s’hagin d’aplicar mesures més restrictives, caldrà anar pensant com es farà el retorn a la nova normalitat, dels centres i de les seves biblioteques. Perquè les biblioteques hauran de fer un reinici, repensar-se, reinventar-se, un cop més, aprofitant allò que s’ha après d’aquesta situació.

Heu creat una nova formació d’usuaris? Heu repensat el funcionament de la dimensió digital de la biblioteca? Heu establert una xarxa de biblioteques d’aula que funcionen de forma coordinada amb la biblioteca del centre?…

Volem conèixer la vostra experiència i ajudar-vos en el reinici: comença Reinicia’t! Per una biblioteca escolar activa.